Senaste nytt

Tips Hotell I Singapore

toer00

Medlem
Tänker spendera 4 nätter i Singapore och efter en arbetsam höst vill vi (jag och frugan) lite lyxa til det hela... ;)
Så nu står vi i valet och kvalet mellan Ritz Carlton (Club Deluxe Marina, Guest room, 1 King, Marina Bay view, 51 m2) alt. Mandarin Oriental (Marina Bay View Room, inkl Club och 34 m2).

Jag har tidigare besök RC för 5 år sedan och MO för 8 år sedan, jag tyckte då att RC slog MO med knapp marginal... Men nu har MO nyss öppnat igen efter en 6 mån renovering.

Har kollat på nätet men inte hittat någon riktig professionell review sedan MO öppnade i början av september. Tittar man på hemsidan så ser MO idag ut att ha lite "snyggare" design på rum och facilteter typ pool och restauranger men som sagt storleken har viss betydelse... ;).
Om någon kan fylla på eller har varit på någon av dessa hotell senaste tiden får nu gärn fylla på med synpunkter och ideér
 

JacobGBG

Medlem
Med en sån sofistikerad hotellsmak så skulle jag rekommendera denna tråd (och tillika subforum) som är fyllt av Virtuoso-ombud och väldigt kräsna resenärer.

Jag ser att du inte nämner varken Raffles eller Marina Bay Sands i dina alternativ vilket för mig är rekommendationerna för den som besöker Singapore för första gången med en påkostad budget. Raffles pga historiken och den koloniala estetiken och Marina Bay sands för de oslagbara vyerna.

Personligen så har jag inte varit på just den RC som finns i Singapore men kan tyvärr konstatera från flera andra RC att Marriott Bonvoy kopplingen inte gjort brandet några tjänster. Ofta så faller RC nu under samma företagsavtal som många av premiumbranden i Marriott (så var fallet på min föregående arbetsplats) vilket gör att de har blivit främst ett upscale business hotell, något som MO känns som det undvikit till sin fördel.
 

toer00

Medlem
Det blir 4:e gången jag besöker Singapore. Anledningen att jag hoppat Raffles är att jag tycker att det drar iväg lite för mycket…
Marina Bay Sands är kanske ett alt. Jag läser vidare i tråden…
 

MTheC

Medlem
Tror Mandarin Oriental kan vara bra efter renovering. Beror kanske lite på vad man är ute efter.

Jag har även uppskattat InterContinental (nere vid Robertson Quay) men har varit lite för pris vs kvalitet.

Shangri-La har vänner pratat gott om men lite fel läge (i alla fall jämfört med vad jag uppskattar).

Ett hotell jag inte testat men sannolikt kommer göra nästa gång jag är där är Mondrian. Relativt nyöppnat så bör vara fräscht och har ofta gillat Mondrian i andra städer.
 

MTheC

Medlem
Får man sno tråden lite och fråga om prisvärda hotell i Singapore? :)
Tror det kan vara bra att vara lite mer specifik om du ska prata prisvärt, jag tycker t ex InterContinental varit väldigt prisvärt och även tidvis Sofitel. Så ungefärlig budget och vad du prioriterar (läge, storlek på rum, pool etc). Lägg gärna till om du letar för 1-2 pers eller familj.

Om man är familj eller flera så kan det vara bra att överväga en del lägenhetshotell (t ex Citadines). Billigare hotell jag bott på (var ganska många år sen) och varit nöjd med är M Hotel och Mercure Bugis (deras loft rooms var ganska trevliga - de har dock varit ett karantänhotell under pandemin så vet inte vad det inneburit). Finns även ett gäng lokala kedjor med extremt små rum men som jag hört kan vara ok t ex Naumi, V hotels och en massa under Far East Hospitality.
 

MLC

Medlem
Tror det kan vara bra att vara lite mer specifik om du ska prata prisvärt, jag tycker t ex InterContinental varit väldigt prisvärt och även tidvis Sofitel. Så ungefärlig budget och vad du prioriterar (läge, storlek på rum, pool etc). Lägg gärna till om du letar för 1-2 pers eller familj.

Om man är familj eller flera så kan det vara bra att överväga en del lägenhetshotell (t ex Citadines). Billigare hotell jag bott på (var ganska många år sen) och varit nöjd med är M Hotel och Mercure Bugis (deras loft rooms var ganska trevliga - de har dock varit ett karantänhotell under pandemin så vet inte vad det inneburit). Finns även ett gäng lokala kedjor med extremt små rum men som jag hört kan vara ok t ex Naumi, V hotels och en massa under Far East Hospitality.
Blir jag och sambon + en infant. Budget skulle jag väl säga är runt 2-3k per natt kanske.
 

toer00

Medlem
Tror Mandarin Oriental kan vara bra efter renovering. Beror kanske lite på vad man är ute efter.

Jag har även uppskattat InterContinental (nere vid Robertson Quay) men har varit lite för pris vs kvalitet.

Shangri-La har vänner pratat gott om men lite fel läge (i alla fall jämfört med vad jag uppskattar).

Ett hotell jag inte testat men sannolikt kommer göra nästa gång jag är där är Mondrian. Relativt nyöppnat så bör vara fräscht och har ofta gillat Mondrian i andra städer.
Mycket tyder på att det blir Mandarin Oriental, har via en engelsk Virtuoso agent hittat en bra deal, bo 4 nätter betala för 3, uppgradering til Marina Bay Club rum vid bokning, late check out kl 16 samt 100 USD i food credit... Blir ganska prisvärt för vår del ;) ...
 

Rickard_O

Medlem
Blir jag och sambon + en infant. Budget skulle jag väl säga är runt 2-3k per natt kanske.
Med den budgeten hade jag siktat på göra lite research på vad och var ni vill göra saker och utgå från ett hotell som har bra tunnelbaneconnection.
Dom pengarna ger dig ingenting speciellt i Singapore så lika bra att sikta på något som lite off med bra tunnelbana för att hålla det fräscht och "convenient"

Jag bodde på Hilton Garden in i Little India i somras, ett par minuters gångväg från helt okej tunnelbana, runt din prisklass.
Smidigt med google maps som sa exakt hur man går och vilka upp och nedgångar man ska använda sig av i kollektivtrafiken.
 
Toppen