Senaste nytt

[Tips] Hitta Star Alliance award biljetter med ANA tool

rlager

Medlem
Jag har noterat att jag med KVS tool kan få fram awardbiljetter med *A vilkas datum ligger längre fram än 330 dagar från idag. Det verkar främst vara vissa bolag som släpper awardbiljetter tidigare. Har bland annat hittat TK i C. Någon som har erfarenhet av detta. Om detta stämmer har ju KVS ett övertag jämte ANA. Vad använder de då för system? Någon som vet?
 
Vet någon hur mycket pöäng som krävs att posta till ANA MC för att undvika workarounds? Jag kan tänka mig att posta någon bilhyra eller ett par flygresor bara för att slippa trixa varje gång.
De verkar dock vara lite dåliga på att samla poäng på annat sätt, endast hotel, AVIS och flyg verkar vara möjligt.
 

johannesa

Medlem
Vet någon hur mycket pöäng som krävs att posta till ANA MC för att undvika workarounds? Jag kan tänka mig att posta någon bilhyra eller ett par flygresor bara för att slippa trixa varje gång.
De verkar dock vara lite dåliga på att samla poäng på annat sätt, endast hotel, AVIS och flyg verkar vara möjligt.

Jag tycker att Aeroplans sida är bättre och enklare än ANA:s, och den behöver du inte logga in på.
 

Ubbe

Medlem
Vet någon hur mycket pöäng som krävs att posta till ANA MC för att undvika workarounds? Jag kan tänka mig att posta någon bilhyra eller ett par flygresor bara för att slippa trixa varje gång.
De verkar dock vara lite dåliga på att samla poäng på annat sätt, endast hotel, AVIS och flyg verkar vara möjligt.
Du behöver bara ha poäng på kontot dvs 1 points borde räcka men det är väl svårt att få in så små siffror.
 

GillBates

Medlem
Jag skrev denna info tidigare på denna tråd: http://www.businessclass.se/sas-eur...sbiljett-med-andra-bolag-aen-sas.html#post558.

Men det är nog bra att den användbara informationen finns också på denna tråd.


"Work-around" på ANA webbsida om du inte har någon miles alls på ANA Mileage Club:
  1. Logga in ANA sajt.
  2. Klicka "Use Star Alliance Member Airlines".
......kan inte jag.....den är utgråad. Bägge knapparna under Partner Flight Award är utgråade. Vad har jag gjort galet?
 
Amerikansk AMEX verkar ha en möjlighet att överföra MR till ANA, minst 1000 point som gäller. Det är ifall man vill undvika workarounden.
 
Toppen