Senaste nytt

Tips gällande Shanghai, Seoul, Taipei och Manilla - höstlovet 2024 okt/nov

Detta är beskrivningen jag fick från hotellet:

Stämmer inte den beskrivningen?
Ska kolla in dina förslag på sevärdigheter! Tack!
Hotellet har rätt.
Det är jag som inte har tagit HSR sedan MRT’n var färdigbyggd.
Då är kanske det att föredra om det funkar med tiderna.

Hotellet har rätt.
Det är jag som inte har tagit HSR sedan MRT’n var färdigbyggd.
Då är kanske det att föredra om det funkar med tiderna.
Får helt enkelt kolla när vi väl har landat och och tagit oss igenom tullen och ev. hämtat upp bagaget om vi inte lyckats checka in det hela vägen hem med alla våra stopp.

Någon som har testat att ladda ner Shanghai t-Union-resekort via Apple Wallet? Hittade en gammal artikel som beskrev förförandet. Det fungerade prima i Japan med Suica. Hade varit bra för dottern så slipper jag fixa Alipay även till henne.

Lånar tråden lite.
Mellanlandar i Shanghai ca 17h och skulle vilja ta mig in till stan och tänkte bo på Hilton Shanghai City Center. Flighten från PVG går 08:25 så lär behöva vara där iaf vid 06:30. Efter att ha googlat lite så verkar det svårt att åka kommunalt ut till PVG vid den tidpunkten. Är det DiDi via Alipay som gäller för taxi ut till PVG? Mellan tummen och pekfingret vad kostar det och hur lång tid bör jag ta höjd för vid kl 06 en söndag för att åka taxi till PVG?

Lånar tråden lite.
Mellanlandar i Shanghai ca 17h och skulle vilja ta mig in till stan och tänkte bo på Hilton Shanghai City Center. Flighten från PVG går 08:25 så lär behöva vara där iaf vid 06:30. Efter att ha googlat lite så verkar det svårt att åka kommunalt ut till PVG vid den tidpunkten. Är det DiDi via Alipay som gäller för taxi ut till PVG? Mellan tummen och pekfingret vad kostar det och hur lång tid bör jag ta höjd för vid kl 06 en söndag för att åka taxi till PVG?
Om du löst Wechat kan du boka DiDi via den också. Var ingen trafik när jag åkte i augusti, men lördag morgon

Det är ca 15 minuters promenad till Jiangsu Road tunnelbana från hotellet. Linje 2 går raka vägen till PVG. Första tåget verkar gå 5:52 och vara framme 6:34.

Toppen