Senaste nytt

[Tips] First Class awards med Thai Airways Bangkok - Seoul / Tokyo

blobloblo

Medlem
Idag ändrades min flight till en Boeing 777 utan First på sträckan Bangkok-Seoul.
Bokade av detta och via Tokyo istället där F-platsen fanns kvar.

Kan vara värt för er andra som tänkt åka denna sträcka att dubbelkolla om ni fått en ändring. Fick själv ändringen på mail för 1h sedan. Överallt på nätet står det dock att det är en 747 men när de ska boka står det 777.

Om du kollar seating bör du väl kunna se vilken kärra det är? Om man vill dubbelkolla om man har den bokningen och inte fått något mail.
 
Ser nu att när jag söker på Thai så är det två-klass 777 fram till sista april och från första maj då är det tre-klass 747. Undrar om de fortsätter så och flyttar bort jumbojeten en månad i taget och inte har tänkt flyga med den alls på denna sträcka.
 

palmen

Moderator
Ser nu att när jag söker på Thai så är det två-klass 777 fram till sista april och från första maj då är det tre-klass 747. Undrar om de fortsätter så och flyttar bort jumbojeten en månad i taget och inte har tänkt flyga med den alls på denna sträcka.
Precis det jag fick erfara igår. Verkar dock ta ett dygn att slå igenom alla system
 

wifferdille

Medlem
Idag ändrades min flight till en Boeing 777 utan First på sträckan Bangkok-Seoul.
Bokade av detta och via Tokyo istället där F-platsen fanns kvar.

Kan vara värt för er andra som tänkt åka denna sträcka att dubbelkolla om ni fått en ändring. Fick själv ändringen på mail för 1h sedan. Överallt på nätet står det dock att det är en 747 men när de ska boka står det 777.

Även min flight ändrades. Ombokning ordnad så First class ut från Bangkok till Tokyo och därefter vidare till Seoul i Business. Tallinn lyckades verkligen vända om en tråkig nyhet (om equipment change) till en bra ändring.
 
Även min flight ändrades. Ombokning ordnad så First class ut från Bangkok till Tokyo och därefter vidare till Seoul i Business. Tallinn lyckades verkligen vända om en tråkig nyhet (om equipment change) till en bra ändring.
Är hela din resa Bangkok-Tokyo-Seoul eller har du fler sträckor? Ordnade du ombokningen på eget bevåg, eller hörde Tallinn av sig?
 

palmen

Moderator
Är hela din resa Bangkok-Tokyo-Seoul eller har du fler sträckor? Ordnade du ombokningen på eget bevåg, eller hörde Tallinn av sig?
Man kan ALDRIG räkna med att SAS (eller något annat bolag heller för den delen) hör av sig när det blir equipment change. Sånt här måste man hålla koll på själv. Jag märkte det tack vare att sas skickade mail till mig om ändring i min bokade resa, enda som var ändrat var att det var business istället för first. På sätt och vis hörde ju SAS faktiskt av sig, annars hade jag själv troligtvis inte märkt det förärn närmre avresa.
Har råkat ut för detta tidigare en gång med Thai på en US Dividened Miles bokning. Fick ingen info what so ever om detta utan blev slussad fram och tillbaka mellan US Airways och Thai, men Thai fixade det till slut så jag fick en annan avgång med First istället.
 
Toppen