Senaste nytt

Tips för Miami och Key West 3 dagar i augusti

mjulven

Medlem
Om du nu är i Key West (samt bevisligen hänger på detta forum) bör du passa på att flyga från Key West till Dry Tortugas en för/eftermiddag. Väl där kan man snorkla eller titta på västvärldens största tegelbyggnad. Känslan att starta och landa på öppet vatten är rätt intressant. Boendet i Miami bör ni förlägga till Miami Beach, desto längre söderut desto bättre i mina ögon.

Alligator sightseeing har folk redan nämnt. Ni bör dock undvika att åka norr ut från Miami Beach längs havet (för man får inte se det).

För shopping finns antingen Dolphin mall eller Sawgrass Mills, i och med att ni har lite ont om tid så ta Dolphin Mall då det ligger nära flygplatsen.
 

Homer

Medlem
Flyga är trevligt, om det är bra väder naturligtvis, flyg ena vägen åk bil den andra, ingen envägsavgift inom Florida.

Key west på Crown Plaza

Om det inte renoverats de senaste 4 åren är det ganska sunkigt, läget är dock bra.
Här utsikt från takterassen
IMG_1009.JPG

IMG_1011.JPG
 

palmen

Moderator
Tack för input @Homer
Även om hotellet är lite sunkigt så har det ett bra läge så blir vårt val i alla fall. Har dock för mig de nyligen renoverat eller så blandar jag ihop det med något annat.
 

rlager

Medlem
The Betsy South Beach är fantastiskt. Om hotellet är över budget så gå åtminstone dit och ta en drink i baren. Litet och personligt och fantastiskt läge. När det gäller Key West är Casa Marina riktigt bra med en av få privata stränder. Westin är också bra om du är medlem i SPG t.ex. Casa Marina har ett systerhotell som heter The Reach och är lite mindre. De är medlemmar i Waldorf Astoria Collection som hör till Hilton kedjan. Har du status hos Hilton kan detta vara ett bra val. Om ni vill ha ett mindre och mer personligt boende finns det massor av charmiga bed and breakfast i gamla fina hus från sekelskiftet. Veranda och trädgård etc. Det är en rätt lång resa från Miami till Key West och rätt så enformig. Min tips är därför att börja tidigt på morgonen så att ni ändå kommer fram till lunch och får lite tid i Key West. Lång bilresa för så få dagar. Key West klarar ni å andra sidan av med 1-2 övernattningar.
 

flapps

Medlem
Kan hålla med om Betsy South Beach.. Trevligt och ett litet hotell med personlig karaktär.
 

Attachments

  • IMG_1230.JPG
    IMG_1230.JPG
    86,1 KB · Visningar: 173
  • IMG_1206.JPG
    IMG_1206.JPG
    70,6 KB · Visningar: 188
  • IMG_1192.JPG
    IMG_1192.JPG
    147,7 KB · Visningar: 172
  • IMG_1173.JPG
    IMG_1173.JPG
    144,8 KB · Visningar: 182

jonten

Medlem
Var i Key West för en vecka sen, bästa på hela USA-resan. Vi hade två nätter där vilket var för lite, vi valde att bada på Fort Zachary. Park som tog 2 dollar i inträde. Kvällarna var trevliga på pubarna med hyfsade priser. Så vill man bada, dricka och äta så är det ett kanonställe.
Vi bodde på The Saint som låg 50 meter in på en sidogata till Duvall Street, sista kvällen upptäcker vi en sidoentré ifrån Duvall Street direkt in till hotellet. Kanonhotell, snyggt, fräsch design och bra personal. The Saint Hotel Key West | Play Naughty, Sleep Saintly
 

Johanna

Medlem
Skulle gärna hyra en cab och köra ut till Key West. Har kört vägen 4 ggr och kör gärna igen. Skulle definitivt reka middag på Joes Stone Crab i Miami beach. Grymt läckert. Key West är fint med cool stämning men inte just nån playa.
Jag tror inte Joes är öppet i augusti. Det är bara öppet under säsong och man fiskar inte krabbor när det är varmt. Har själv velat besöka det sommartid.

Jag skulle inte hyra en convertible för det är så varmt så det är så skönt att komma in i AC och få lite kyla. Men det är klart man kan välja att ha huven på men då betalar man mycket pengar för något man inte använder så mycket. Vintertid hade jag kunnat tänkt mig det.
 

Direktorn

Medlem
Jag tror inte Joes är öppet i augusti. Det är bara öppet under säsong och man fiskar inte krabbor när det är varmt. Har själv velat besöka det sommartid.

Jag skulle inte hyra en convertible för det är så varmt så det är så skönt att komma in i AC och få lite kyla. Men det är klart man kan välja att ha huven på men då betalar man mycket pengar för något man inte använder så mycket. Vintertid hade jag kunnat tänkt mig det.

Har själv varit på Joes i början av Juni för ett par år sedan.
 
Toppen