Senaste nytt

Tips för lounge-access på Chicago O'Hare - flyger SAS

Jag har en äffarsresa bokad i Go Plus PRO så jag har ingen tillgång till loungen. Ser ingen möjlighet att köpa lounge i appen eller webbsidan. Ska åka på Måndag. Dyker upp möjlighet att köpa under check-in eller är det för fullt i loungen på ORD att SAS säljer inte dagspass? Nån som har lyckats med PP loungen i T5 nyligen? Ska resa ORD -ARN kl 16 avgång.
 

mha321

Medlem
Jag har en äffarsresa bokad i Go Plus PRO så jag har ingen tillgång till loungen. Ser ingen möjlighet att köpa lounge i appen eller webbsidan. Ska åka på Måndag. Dyker upp möjlighet att köpa under check-in eller är det för fullt i loungen på ORD att SAS säljer inte dagspass? Nån som har lyckats med PP loungen i T5 nyligen? Ska resa ORD -ARN kl 16 avgång.
Sas plus räcker väl för loungetillgång, så du behöver inte köpa till den.

Edit: eller vänta nu. Vad är "go plus pro"?
 

Thornado

Medlem
Skrev fel. My bad. Det är bara Go PRO. Inte Plus. Också det var en affärsresa bokad med resebyrå. Kan det var nåt med det?

SAS-loungen på ORD är verkligen inte värd att betala för att komma in i. Har man ändå access så kan man titta in lite snabbt och ta lite snacks och något att dricka, men det är nog bättre att köpa någon mat för pengarna det eventuellt kostar att köpa access till den för. Det finns inte så intressant utbud där och framförallt så är den väldigt liten och trång (och finns inte ens någon toalett inne i loungen).

De senaste två gångerna jag har varit där så har jag försökt ta mig in i Swissport-loungen (PP), men då har de inte släppt in folk med PP, utan bara sådana som har access för att de flyger business med bolag som har avtal med dem (pga kapacitet).
Det satt dock skyltar uppe i terminalen om att de håller på att bygga om och expandera och att det bland annat ska leda till mer loungeutrymme.
 

mha321

Medlem
Det är rätt mycket construction på T5 just nu, så vi får verkligen hoppas att läget blir bättre när de är klara.

Håller helt med om att sas loungen inte är värt det. PP loungen om man kommer in, annars bara att bänka sig ute i terminalen.
 

Hachans

Medlem
Det är rätt mycket construction på T5 just nu, så vi får verkligen hoppas att läget blir bättre när de är klara.

Håller helt med om att sas loungen inte är värt det. PP loungen om man kommer in, annars bara att bänka sig ute i terminalen.

Är man villig att betala för mat och dryck så kan man lika gärna köpa mat på Tortas Frontera. Riktigt bra autentiska tortas och hyfsad öl till en rimlig peng och bra läge för att kolla på folk.
 

RhinoG

Medlem
Nu när tåget går smidigt mellan terminalerna, vilken lounge hade ni valt om ni hade lite tid över? Kommer man in i Polaris med betald businessbiljett på SAS?

Har för mig att jag läste om att det fanns något sätt att ta sig mellan terminalerna utan att behöva gå igenom säkerhetskontrollen två gånger också, stämmer det?
 

zippan

Medlem
Nu när tåget går smidigt mellan terminalerna, vilken lounge hade ni valt om ni hade lite tid över? Kommer man in i Polaris med betald businessbiljett på SAS?

Har för mig att jag läste om att det fanns något sätt att ta sig mellan terminalerna utan att behöva gå igenom säkerhetskontrollen två gånger också, stämmer det?
Polaris. Ja.
Finns en hel tråd om Polaris + många inlägg om att ta sig mellan terminalerna.

Rekommenderar att inte gå genom security på terminal 5 och försöka ta bussen därifrån. Istället går man direkt till terminal 1 och går genom security där. Sedan tar man bussen tillbaka airside till terminal 5.

Hittills har jag inte hört om någon som nekats att gå in på T1 med ett boarding pass för T5.

Är i Polarisloungen på O’Hare. Inga problem att checka in hos SAS kl 17 (fortsatt öppet efter Stockholmsflighten?). Tio minuters kö i Gold tracken på T1. Lanson serveras. Life is good.

Då har även jag provat den ytte vägen till Polaris. Första besöket i våras kom jag "rätt väg" om morgonen på en United inrikes och de hade lyckats ge mig boardingkort med Swiss C nere i Dallas.
Checkade in 17:30 för LO4 21:45, tog tåget till T1 och genom fast track till vänster. TSA påpekade att jag var i fel terminal, men släppte igenom med loungebesök som förklaring. Höger, vänster genom gången T1 B<->C och in vid 17:50 till Polaris för drink, burgare, öl och efterrätt. Åter cirka 19:45 T1 B<->C till B1 (stod en roll-up om bussen vid underjordiska gången, samt en del takskyltning mot T5) till fålla vid gate B1. Koll av pass och boardingkort vid fållan och bussen, och vi fick varsin grön lapp som lämnades när vi kom till M13 i T5 cirka 20:20. Bussen skall gå var 15:e minut fram till 21:30.

Visa bifogad bild 144523
 
Toppen