Som flera säger så är det nog inte flygrädsla som vi alla nog är vana att det är när vi nämnder det ordet.
Jag har sett flera på div flyg som man ser direkt när dom går på är på hel spänn och paniken i ögonen...
Det är flygrädsla och en person som vi nog många inte skulle vilja ha med på högre höjder pga paniken och stressen den personen kommer känna och skapa.
Just det som du beskriver om kräkningar och det där till så är det inget jag har upplevt någon ha problem med, men sätt flera på video m.m. ha stora problem med minsta "kräk harkling" om vi ska säga så och det verkar kunna skapa stora obehag för personen.
Tror som andra att du måste försöka hitta något sätt att skärma av dig från det om det ev händer.
Det kan ju hända vart som, på gatan, bussen, tuben ja vart som...
På ett plan är du ju lite begränsad vart du kan gå.
Så försök hitta något som kan skärma av dig, hörlurar, kanske en "sim" klämma för näsan om det är lukten.
Vi är nog många ink jag själv som har svårt för små, fria, okontrolerade, högljuda/skrikande barn.
Nu kan jag inte kräva att dom inte ska få flyga så då får jag försöka sätta mig så långt ifrån dom, ev byta plats och ha mina NC hörlurar som tar bort allt.
Dom funkar även på äldre herrar som inte vet när dom ska vara tysta...
Vi går inte in i diskutionen om barn...
Som sagt så finns det mycket på ett plan som kan störa en olika mycket, allt från att någo låter sina fötter vandra nakna på ALLA ytor i kabinen eller att när hela kabinen är nersläckt och nerdragen för att 90% av alla sover så ska någon öppna sitt fönster med solen rakt in i hela kabinen för att hen vill se ut och öppnar och stänger så man kan få ett epeplepcianfall. Så gäller det att hitta redskap för att ta bort detta.
Vissa kan ha svårt att inte andas med näsan, vet detta från min dyk instruktörs tid, men detta är något man kan träna bort.
Så ett par NC hörlurar av bra sort och näsklämma kanske kan va lösningen för att du ska kunna vara kvar i planet.
För när ni väl är där upp i luften så ska det mycket till om du ska lyckas komma ner innan destinationen...
Och du vill inte vara den som är anledningen att man måste gå ner tidigare.