Senaste nytt

Tips för aktiviteter i New England för barnfamilj: Boston, Cape Cod och Nantucket etc.

Just det ja, Harvard! Helt klart värt ett besök. Luxembourg-stolar så långt ögat når, det är en läcker syn.
ImageUploadedByTapatalk1433072297.882025.jpg

Du har fått många bra tips redan. Tänkte att jag kunde fylla på lite. Nu har jag aldrig åkte med barnen till New England utan det blir ofta en vuxenaktivitet :) Generellt är ju inte allt så tillrättalagt utan charmen är helt klart det genuina.
-Har aldrig varit på Nantucket däremot älskar jag Marthas Wineyard, och speciellt då att åka till stränderna på Chappaquiddick Island. Om man åker dit via Woods Hole kan man passa på att besöka akvariet där som jag tror är uppskattat bland barnen - vill dock varna för besvärligheten i att hitta parkering.
- Nu vet jag inte var på Cape Cod ni tänkt åka men Provincetown är ju ett underbart ställe. Stränderna öster om P-town är rent magiska.
- Restauranger, tja i Boston brukar jag mest strosa omkring och ta någon lämplig sportsbar, men i Newport har jag två bra tips som jag brukar åka till. Brick Alley Pub samt 22 Bowens Wine Bar & Grille.
- Vill man shoppa finns det en väldigt bra outlet i Wrentham (Foxbury) strax söder om Boston.

Bästa tipset är dock att inte stressa, ta det lite som det kommer och njuta av omgivningarna. Trevlig resa, lite avundsjuk nu!

Befinner oss i Newport efter några dagar i Boston. Några slutsatser hittills:

Swiss business: ganska bra hårdvara (förutom att det är trångt i helt liggande ställning pga armstödet), service sådär (lite bortglömda i stublin). Jämför gärna med Qatar och det är ju tufft.

Intercontinental Boston är ett riktigt bra hotell, Four Seasons/Mandarin Oriental klass. Rekommenderar Club Level, grym frukost i lugn miljö.

Boston var trevligt och Newport rekommenderas ett besök. Lunch eller middag på Moorings i Newport!

Hyatt Regency Newport är sannolikt det minst prisvärda hotellet jag bott på (ok tokpris över 4 juli men ändå). Klart dyrare än IC Boston men slitet, små rum och dålig service. Fina gräsytor och aktiviteter för barn dock.

Fortsättning följer...

Fortsättning...

Vidare med snabbåt till Nantucket som helt klart var bästa stället på resan. Härlig miljö och fantastiska restauranger. Tre enormt bra restaurangbesök; Pearl (gourmeasiat, kanske de godaste smakerna någonsin), Nautilus (asiat, tapas att dela) och Millies (lunch, fantastisk mexikansk mat). Mycket trevligt att hyra cyklar och utforska ön.
Kan verkligen rekommendera Nantucket Hotel om man är barnfamilj, hög klass.

Därefter Cape Cod som var trevligt och fint, dock inte lika charmigt som Nantucket. Några bra restauranger på Cape Cod: Abba (Orleans) och Pieces (Chatham).: Chatham är klart charmigaste stället och Provincetown kan vara värt ett besök (mycket speciellt ställe med majoritet homosexuella män i HA storlek, hand i hand)

Avslutningsvis till Boston där vi åt middag i North end (charmiga italienska kvarter, värt att besöka).

Sammantaget en mycket bra resa med Nantucket som klar höjdpunkt. Två riktigt bra hotell (IC i Boston samt Nantucket hotel) samt det minst prisvärda någonsin (Hyatt Newport).

IMG_3265.JPG

Nantucket- underbart ställe

IMG_3466.JPG

Intercontinental Boston

IMG_3232.JPG

Nantucket hotel, Gammal brandbild som används av Kids club samt för att köra folk till stranden

IMG_3293.JPG

Pollområde- Nantucket hotel

IMG_3473.JPG

Swiss business var ok/bra men inte Qatarklass

Ah New England, har alltid varit sugen, men det har fått stå åt sidan för mer "västernteman", men bilderna jag ser lockar än mer!

Underbart med trådar där man får så pass mycket bra tips! Tillönskar samtliga som skall åka under sommaren en trevlig tripp!

Toppen