Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

BOG för att få allt på samma biljett. Så stor skillnad är det inte ombord även om jag gillar 747-8 bäst, därefter 380 och sist 340. Men det är inte snart jag skulle ta en sämre rutt för att "slippa" 340.
Förstår. Men i flera alternativ har man ju en natt emellan det köpta legget och risken för att en ev försening påverkar det blir ju då minimal. Eller hur tänker du med att det annars ska vara på samma biljett?

Förstår. Men i flera alternativ har man ju en natt emellan det köpta legget och risken för att en ev försening påverkar det blir ju då minimal. Eller hur tänker du med att det annars ska vara på samma biljett?

OK, jag utgick från att du så smidigt som möjligt ville komma fram till Cancun utan långa layovers.

OK, jag utgick från att du så smidigt som möjligt ville komma fram till Cancun utan långa layovers.
Jo såklart men ingen routing funkar så smidigt, ska man ändå slagga nånstans kan man lika gärna upptäcka den stan. BOG kräver övernattning. Vill du ändra din föredragna rutt då? :)

Jo såklart men ingen routing funkar så smidigt, ska man ändå slagga nånstans kan man lika gärna upptäcka den stan. BOG kräver övernattning. Vill du ändra din föredragna rutt då? :)

Jag kan för lite om BOG eller MEX att kommenterar. Men det blir lite för många parameter här att ge konkreta råd och det känns som du får nästan tillsammans med din resepartner rangordna:
Total restid
Hur viktigt är FCT/FCL?
Villig att sova över i FRA/MUC natten innan?
Villig att lägga extra pengar på en separat biljett?
Villig att lägga upp till 2t i den amerikanska immigrationen i värsta fall?

Kör via BOG, det gjorde vi i somras när vi skulle till MIA.
Flög MIA-FRA hem så vi åkte både 340 och 380....du ska vara bra nördig om du "känner" skillnad på de två ;)
Gott om tid i FCT
Lång resa i First
BOG är en spännande stad
Hela resa på samma award
...å inget köande i USA

Flög MIA-FRA hem så vi åkte både 340 och 380....du ska vara bra nördig om du "känner" skillnad på de två ;)
Gott om tid i FCT
Lång resa i First
BOG är en spännande stad
Hela resa på samma award
...å inget köande i USA
Vad betalar man för en sån resa?
MIA är ju en billigare/annan zon än BOG?

Gott om tid i FCT
Lång resa i First
BOG är en spännande stad
Hela resa på samma award
...å inget köande i USA
BOG hör ju till dyrare zon än MEX, får man passera där för poängzon MEX/Nordamerika?

Toppen