Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Suddig bild tyvärr men det blev dubbelsängkänsla på bakre raden. Skulle givetvis skrivit bäddade enkelsängar bredvid varandra ;)

Främre raden hade vi fåtöljerna.

image.png

Stor och stor, kändes inte så berusad som man var :p Så himla häftigt när de gjorde iordning bakre raden samtidigt som vi satt och hade det gott i den främre i våra pyamasar. Antagligen det närmaste private jet jag lär får uppleva. Hela upplevelsen med FCT och bilen i Frankfurt, kabinen för oss själva och egen transport först av flyget vid ankomst var verkligen ett minne för livet. :D Allt var verkligen perfekt rakt igenom!

Last edited:
Tyvärr innebär också "minne för livet" att man sitter och halvgråter när man åker economy framöver :D

Helt riktigt! Efter bl a den upplevelsen med någon jag älskade känns boskapsklass väldigt tufft.

Varning utfärdas alltså för F-skada. För mig är t ex vanlig economy på long haul totalt uteslutet numera. Avstår hellre resan, så illa är det.

Antagligen det närmaste private jet jag lär får uppleva.

Jag hade förmånen att få jobba i Regeringskansliet under alliansregeringen och åkte en del med regeringsplanet (Gulfstream G550) och jag skulle alla gånger välja Lufthansa F före private jet om valet fanns. Det är såklart häftigt och speciellt men ganska trångt, ingen flatbed och framför allt väldigt oprivat känsla i kabinen. Det är kanske skillnad om man reser med familj/vänner eller kollegor. Dessutom är maten ingen höjdare. (Vilket kanske kan förklaras av att kostnaderna för mat och dryck på regeringsplanen granskades ganska noga av media). Men som sagt kul att ha upplevt det.

Jag hade förmånen att få jobba i Regeringskansliet under alliansregeringen och åkte en del med regeringsplanet (Gulfstream G550) och jag skulle alla gånger välja Lufthansa F före private jet om valet fanns. Det är såklart häftigt och speciellt men ganska trångt, ingen flatbed och framför allt väldigt oprivat känsla i kabinen. Det är kanske skillnad om man reser med familj/vänner eller kollegor. Dessutom är maten ingen höjdare. (Vilket kanske kan förklaras av att kostnaderna för mat och dryck på regeringsplanen granskades ganska noga av media). Men som sagt kul att ha upplevt det.
Det är ju Sverige. Finns ju andra som har A330/B747/A380 tex som private jet. Då kan man göra mer :)

Jag hade förmånen att få jobba i Regeringskansliet under alliansregeringen och åkte en del med regeringsplanet (Gulfstream G550) och jag skulle alla gånger välja Lufthansa F före private jet om valet fanns.

Kul ändå att ha prövat antar jag! När jag gjorde lumpen i flottan för snart tjugo år sedan var jag reseansvarig, dvs jag beställde permissionsresor för alla värnpliktiga i min besättning mellan sjöuppdragen. En spännande inblick i statlig ekonomisk medvetenhet, som växlade mellan totalitär och obefintlig på ett helt oförutsägbart sätt.

Vid ett tillfälle skulle resorna ordnas på ett datum där hemresa från Karlskrona inte skulle gå att ordna med mindre än att det skulle bli ett dygns restid för flera av mina kamrater. Om de inte kunde få flyga, vilket egentligen var no-no. Så jag fick ringa till någon form av befäl för att be om dispens. Svaret blev "vänta, jag ska bara kolla en sak, jag hör av mig". Efter femton minuter blir jag uppringd och får höra att regeringsplanet ska gå tomt från Ronneby i perfekt tid för den förbindelse vi behöver ordna. Gissa om mina kamrater blev glada över att slippa nattliga tågbyten i Skåne och Småland för att istället få åka "privatjet"... Tyvärr fick jag inte själv prova, vilket grämer mig såhär i efterhand.

Ursäkta långt OT men ett roligt minne.

Toppen