Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Nja, mitt senaste samtal med SAS var bevis på motsatsen.

Agenten hittade inte tillgång, trots att United sa att det skulle finnas. När jag bad henne kolla igen så sa hon "I will check another way", och då fanns det plötsligt tillgång. Detta upprepades tre (!) gånger på samma bokning.

Det där har hänt mig med

Ni som åkt, är det någon större skillnad på first i dom olika plan modellerna? 330, 340, 380?
Det är samma hårdvara och mjukvara och många i besättningen flyger på alla dessa typer av plan. Med andra ord, det är ingen större skillnad mer än att planen är olika och det har sina för och nackdelar. På A380 är dock toaletten betydligt större.
Personligen skulle jag välja A380 om jag hade ett val pga att det är ett "coolare" plan, men jag skulle inte tveka en sekund att boka in mig på 330/340 dock.

Tack, är FRA eller MUC att föredra med tanke på lounge, bil till plan m.m?
Frankfurt alla dagar i veckan om du hinner med att ta dig till FCT. Annars är FCL i Munchen och Frankfurt mer eller mindre samma sak.
Det är just FCT i Frankfurt som du vill komma åt för att få bil ut till planet samt att det är lite "speciellt" med att ha en egen terminal.

Frankfurt alla dagar i veckan om du hinner med att ta dig till FCT. Annars är FCL i Munchen och Frankfurt mer eller mindre samma sak.
Det är just FCT i Frankfurt som du vill komma åt för att få bil ut till planet samt att det är lite "speciellt" med att ha en egen terminal.
Okej så min 6 tim är att föredra i Frankfurt (FRA)

Okej så min 6 tim är att föredra i Frankfurt (FRA)
Det låter helt perfekt enligt mig, du kommer ha gott om tid i terminalen och hinna med att äta, bada och dricka samt filosofera över livet i någon timme. Har man inte varit där förut så tar det lite tid att smälta alla intryck helt klart. Har man varit där några gånger kan man ju korta ner besökstiden, senast hade jag 3h och tyckte det var lagom, mycket av wow-känslan är borta när man besökt den några gånger men fortfarande lika kul att komma dit varje gång.

Jag har en flight bokad i början av sep med SAS från CPH till EWR i business, hoppas de ska släppa firsttillgång med 14 dagar kvar, det som dock oroar mig är att Lufthansa inte har några biljetter alls den dagen jag flyger när man använder United-spelares sökmotor, innebär det att det är kört med first också eller bara att ekonomi och business inte finns? Kollar man på lufthansas hemsida verkar det finnas platser i first på samtliga plan den dagen, nån som har någon erfarenhet?

Jag har en flight bokad i början av sep med SAS från CPH till EWR i business, hoppas de ska släppa firsttillgång med 14 dagar kvar, det som dock oroar mig är att Lufthansa inte har några biljetter alls den dagen jag flyger när man använder United-spelares sökmotor, innebär det att det är kört med first också eller bara att ekonomi och business inte finns? Kollar man på lufthansas hemsida verkar det finnas platser i first på samtliga plan den dagen, nån som har någon erfarenhet?
LH har 3 avgångar per dag till New York, så det är väl ändå en ganska stor chans att du kan ta en First på den sträckan. Söker du på New York All airports hos United? Kan vara så att alla award för business / Ekonomi är tagna därav visar den inte dom flygen just nu hos United.

Toppen