Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Ok, toppen, tack för tipsen. Hur bra brukar EBG supporten vara på att hitta de alternativen?

Ni nämner United och måste fråga, och ber om ursäkt om det är en dum fråga, varför kolla på United om jag vill flyga Lufthansa? Är det för att de kör code share och det är enklare att se där?
Allt bokas via SAS kundtjänst i Tallinn. United´s sida visar tillgängligheten på LH award med flera.

Här kan du läsa mer om just det:

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Läs första inlägget så hittar du all bra fakta du behöver :)

Ok, toppen, tack för tipsen. Hur bra brukar EBG supporten vara på att hitta de alternativen?

Ni nämner United och måste fråga, och ber om ursäkt om det är en dum fråga, varför kolla på United om jag vill flyga Lufthansa? Är det för att de kör code share och det är enklare att se där?
Du använder Uniteds sida för att söka award på. Om det finns Lufthansa First som United kan boka brukar det i 99% av fallen även gå för eurobonus.
Brukar vara bäst att söka själv först och sen be sas boka detta när man hitta tillgänglighet.
Finns en tråd i forumet för star alliance som förklarar precis hur det fungerar, tråden hittar du klistrad högst upp.

Ska inte ta ut något i förskott men hoppas jag får till en nu och ska se till att få ordentligt med tid i Frankfurt.

Ska inte ta ut något i förskott men hoppas jag får till en nu och ska se till att få ordentligt med tid i Frankfurt.
Tyvärr verkar det som ordinarie avgång till ORD från FRA går 10:45 så blir inte så mycket tid om du inte är morgonpigg. Tror FCT öppnar 05:30.

Nu på sommaren verkar dom även ha en avgång 17:15, vet inte hur länge till dom kör med 2 avgångar till ORD. Det kanske någon Lufthansa expert på forumet kan svara på.

Kollade på Lufthansas hemsida och ska gå ett flyg 17:15 från Frankfurt den 4 oktober. Då skulle jag kunna ta flyget 09:55 från ARN som skulle ge mig 5 timmar i Frankfurt.

Toppen! Tusen tack @palmen och @MrDollar för hjälpen. Hade jag inte blivit medlem här hade jag aldrig tänkt på att jag kunde flyga First Class istället :)
Kul att du hittat hit och förhoppningsvis får du en first first innan året är slut.

Tyvärr verkar det som ordinarie avgång till ORD från FRA går 10:45 så blir inte så mycket tid om du inte är morgonpigg. Tror FCT öppnar 05:30.

Nu på sommaren verkar dom även ha en avgång 17:15, vet inte hur länge till dom kör med 2 avgångar till ORD. Det kanske någon Lufthansa expert på forumet kan svara på.
Man kan ju åka ner dagen innan och ta flygplatshotell, det brukar jag göra för att maximera. Brukar kosta 500-1000 för dessa hotell.

Bra förslag! Ska kolla på det när det kommer närmare avresa. Nu är jag sugen på att åka tidigare och inte vänta tills oktober.

Uniteds sida är bästa alternativet som tidigare nämnts, jag hittade ett antal bonusplatser med Expertflyer som agenten på SAS inte såg, förmodligen för att de inte släpptes till just SAS/Eurobonus (detta var Lufthansa-flighter), men matchningen var spot on med United. Lektionen är alltså att inte bara kolla i Expertflyer om man har tillgång till det utan att även kolla Uniteds First/Business Saver.

Toppen