Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Enligt AirCanada finns det just nu FRA-ICN imorgon 1 plats samt ICN-FRA 12 augusti 7 platser båda i first. Första gången jag sett en rimlig destination med 3 dagars skillnad på länge. Sen blir det ju lite mindre tid på plats pga långt flyg men ändå... Inte helt säkert att SAS ser samma men någon kanske vill prova :)

Ser att svaret finns på första sidan men vill trots allt dubbelkolla att jag förstått det rätt eller om det möjligtvis ändrats.

Flyger till EZE nu på måndag och blir borta ungefär en vecka. Bokade biljett i business T&R med LH. Kikade nyss på Awardfares och ser tillgänglighet i first. Om jag väljer att ringa in och boka om utresan till first men behålla hemresan i business, kommer då totala poängpriset att bli som för first T&R istället för first dit och business hem?

Skulle hjälpa en kompis att få till en LH F nu innan den möjliheten försvinner. Hittade massa bra avgångar som verkar ha släppts inatt nu på fredag men det gick inte att boka.
Stämmer det att man måste boka LH F med tre dagars framförhållning?
Svårt läge när de släpper ca 2 dagar framåt?

EDIT: hittade nått nu om 72h regel från 11/7, trist.
Hittade 19st F biljetter till USA på fredagen, men det finns 0 på lördagen.

Last edited:
Skulle hjälpa en kompis att få till en LH F nu innan den möjliheten försvinner. Hittade massa bra avgångar som verkar ha släppts inatt nu på fredag men det gick inte att boka.
Stämmer det att man måste boka LH F med tre dagars framförhållning?
Svårt läge när de släpper ca 2 dagar framåt?

EDIT: hittade nått nu om 72h regel från 11/7, trist.
Hittade 19st F biljetter till USA på fredagen, men det finns 0 på lördagen.
Jag har skickat DM med tips på hur du kan lösa ditt problem! :)

Toppen