Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

NoahS

Medlem
Hur väljer man plats när det är mindre än 24 timmar kvar till avgång? Finns det någon sådan möjlighet? I SAS bokningen står det att det inte går att göra via hemsidan.
 

Axxo

Medlem
Får man gå till FCT i FRA om man flyger GOT-FRA-MUC i ekonomi och First från MUC på samma boking.

Jag har ett par frågor :)

Jag håller på att kika på en alternativ rutt till Usa med LH first.

GOT-FRA-MUC-USA

Fråga 1.
Det är 1 timma och 35 min mellan landning i Frankfurt, hinner man till First terminalen? Får man tillgång till limoservice till nästa flyg som är till Muc? Jag vet att det är tight men vore skoj för vän som jag tar med att uppleva det.

Fråga 2.
Samma frågor här. Det är 1 timma och 10 min mellan landning i MUC, hinner man testa First noungen? Finns det någon limoservice på Muc?

Fråga 3.
Jag kommer eventuellt mellanlanda i USA i cirka 20-23 timmar. Jag antar att jag inte behöver hämta ut väskan så länge det är samma flygplats?

Jag funderar på vilket flyg man ska ta till MUC om jag får till min First om x antal veckor.

Vad hade ni gjort om ert flyg 12:20 från MUC:

1. GOT-MUC - 06:00 – 07:50 - Spendera x antal timmar på MUC flygplats / lounge.

2.GOT-FRA-MUC 06:55 – 11:10 (mellanlanda i FRA 1,35 min - snabbt som f*n till FCT och ta ett glas champange och sedan ta porschen :) )

3. Jag kan tyvärr inte åka dagen innan.

Jag funderar på vilket flyg man ska ta till MUC om jag får till min First om x antal veckor.

Vad hade ni gjort om ert flyg 12:20 från MUC:

1. GOT-MUC - 06:00 – 07:50 - Spendera x antal timmar på MUC flygplats / lounge.

2.GOT-FRA-MUC 06:55 – 11:10 (mellanlanda i FRA 1,35 min - snabbt som f*n till FCT och ta ett glas champange och sedan ta porschen :) )

3. Jag kan tyvärr inte åka dagen innan.
Lite FOMO på att det kan vara den sista gången man besöker FCT innan man går över till Skyteam. Har varit där 3 gånger innan men aldrig i MUC.
 
Jag brukade ju använda det eminenta cowtool för att få ett hum om tillgång på F, men det är ju nedsläckt. Hur gör ni? Vill inte ringa dagligen (och vill gärna även se Thai och ANA).
 
Toppen