Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Jag försökte med detta i somras. Hade resa med LH C där det öppnades upp LH F på sama flight. Ingen agent jag pratade med lyckades boka om till First trots otaliga försök och dessa agenter verkade kunniga.

Slutade med att jag avbokade befintliga biljetter och sen gjorde ny bokning med LH F, det var inga problem.
Så i mitt fall kunde jag inte ändra till LH F på en befintlig bokning. Vad problemet var låter jag vara osagt. Om det inte är möjligt eller om det var agenterna låter jag vara osagt.
Kan ju ha och göra med att det var samma flight potentiellt, hoppas iallafall det var anledningen då jag kommer behöva byta från HKG till PVG antagligen då det är torrt som fnöske på HKG rutten medans PVG (när jag ringde in idag och kollade) hade 5 platser på onsdag och 6 på torsdag.
 

Thornado

Medlem
I wish men jag har redan fått permission av frugan att åka iväg 8 dagar :) Det började med en "lång" helg torsdag - måndag. hehe.

Om du ändå ska vara borta såpass länge så skulle jag välja att hellre låta detta äta lite av tiden på destinationen. Dvs fortfarande åka ner till FRA kvällen innan långa flyget, men stanna en dag kortare i USA så att totalen inte blir mer än 8 dagar.

Men visst, jag har hört att det finns vissa som reser för destinationens skull också....
 

spritfet

Medlem
Ännu en fråga som säkert finns svar på någonstans :), men vad tror ni om följande upplägg?

- Boka en lämplig hemresa i business när det dyker upp (för full poäng enkel)
- Tätt inpå knipa en LH F på utresan och då applicera voucher samt addera/slå ihop så det blir en t o r

Funkar det eller kladdar man bara till det för kundtjänst?

Sitter som sagt bara på 1 voucher och kan/vill så klart inte bränna mer än nödvändigt med poäng.
 

zippan

Medlem
Ännu en fråga som säkert finns svar på någonstans :), men vad tror ni om följande upplägg?

- Boka en lämplig hemresa i business när det dyker upp (för full poäng enkel)
- Tätt inpå knipa en LH F på utresan och då applicera voucher samt addera/slå ihop så det blir en t o r

Funkar det eller kladdar man bara till det för kundtjänst?

Sitter som sagt bara på 1 voucher och kan/vill så klart inte bränna mer än nödvändigt med poäng.
Du kan inte slå ihop två bokningar till en.
 

GOT-XXX

Medlem
Ännu en fråga som säkert finns svar på någonstans :), men vad tror ni om följande upplägg?

- Boka en lämplig hemresa i business när det dyker upp (för full poäng enkel)
- Tätt inpå knipa en LH F på utresan och då applicera voucher samt addera/slå ihop så det blir en t o r

Funkar det eller kladdar man bara till det för kundtjänst?

Sitter som sagt bara på 1 voucher och kan/vill så klart inte bränna mer än nödvändigt med poäng.
Kan man applicera en voucher i efterhand? Kan man inte annars applicera vouchen vid bokningen av hemresa? Den bör väl ligga kvar då även efter att man lagt till en utresa.
 

Jannes

Medlem
Voucher som intjänats efter man bokat ska man inte kunna lägga till i efterhand, men vet inte om det är block i systemet eller bara regel.

Men har man en voucher redan så kan man applicera den i efterhand, ifall man av någon orsak inte vill göra det i samband men bokningen. Vad det vore för orsak kan jag inte direkt hitta på.

Så att boka hemresan med voucher och sedan lägga till F när det kommer vore väl det mer normala sättet. Sen finns ju diskussionen om att boka T/R och byta ut utresan mot F en annan, då en del säger det kan bli strul och istället bokar om hela grejen.
 

JacobGBG

Medlem
Ännu en fråga som säkert finns svar på någonstans :), men vad tror ni om följande upplägg?

- Boka en lämplig hemresa i business när det dyker upp (för full poäng enkel)
- Tätt inpå knipa en LH F på utresan och då applicera voucher samt addera/slå ihop så det blir en t o r

Funkar det eller kladdar man bara till det för kundtjänst?

Sitter som sagt bara på 1 voucher och kan/vill så klart inte bränna mer än nödvändigt med poäng.

För att applicera voucher retroaktivt så måste det hela bokas om. Ingen garanti att hemresa glider tillbaka i poolen som en award.
 
Toppen