Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Plus att LH:s vanliga Business alt. Senator lounger i FRA /MUC inte är alltför sexiga... bättre att med SAS slippa byten och komma direkt hem till ARN / CPH (i business fallet).

Lufthansas nuvarande Business är helt ok på en dagsflight västerut, men bör undvikas för storväxta som jag om man vill sova. Så himla smalt, och där tyckte jag också SAS Business var bättre. Men vad gott jag sov ombord Lufthansa First nu senast Helt utslagen..

Känns i dagsläget som att få premiärtesta First kan vara värt poängen även om det "bara" blir SAS Business hem. Om alternativen på hemvägen står mellan SAS Business eller Lufthansa Business, vilket tycker du är bästa valet?

Jag resonerar som du och har redan returbokningen med SAS i bussines klar. Om jag inte lyckas med platser i Lufthansa First har jag resevbokning hos British Airways i F, mest för att få tillfälle att prova BA Concorde room.

För val mellan Lufthansa och SAS i bussines är valet självklart, SAS nya Bussiness slår Lufthansa med hästlängder både när det gäller mat och serviceutbud. Jag har inga problem att sova gott i SAS stol, jag är 1.86 så jag brukar välja mittstol i första raden.

Känns i dagsläget som att få premiärtesta First kan vara värt poängen även om det "bara" blir SAS Business hem. Om alternativen på hemvägen står mellan SAS Business eller Lufthansa Business, vilket tycker du är bästa valet?
Eftersom du ändå åker hem från New York (om jag fattat det rätt), så kommer du utan problem kunna hitta resa hem med LH F. Det kanske är så att du måste lägga på en anslutning till ORD, eller IAD men tror inte det kommer vara problem om du är lite flexibel. :)

Eftersom du ändå åker hem från New York (om jag fattat det rätt), så kommer du utan problem kunna hitta resa hem med LH F. Det kanske är så att du måste lägga på en anslutning till ORD, eller IAD men tror inte det kommer vara problem om du är lite flexibel. :)
Beror lite på när man åker, kan vara helt tomt på F vissa tider på året. Men är man flexibel och kan ta connection flight till något på östkusten eller Chicago så ska det nog mycket till att inte hitta Lufthansa F om man kan vara flexibel på 3-4 dagar (beror i och för sig på hur många platser man behöver). Förra sommaren var det bättre tillgänglighet att flyga till Munchen för oss än till Frankfurt, blev till slut ensamma i F från Newark till Munchen.

Toppen