Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Hållt koll nu ett tag på MUC-LAX i LH First. Dyker inte upp på Uniteds awards-sök även om period < 14 d (hela vägen ner till 1 d innan), trots att alla sätena är lediga enligt Seat Alerts.

Är det så att på vissa rutter händer det helt enkelt inte?

Hållt koll nu ett tag på MUC-LAX i LH First. Dyker inte upp på Uniteds awards-sök även om period < 14 d (hela vägen ner till 1 d innan), trots att alla sätena är lediga enligt Seat Alerts.

Jag tittar de närmaste 6 dagar och det är F1 till F4, och ingenting i A-klass inventory. Min gissning är tre:
1. Revenue Management har ofta last minute på rutten så de vill behålla platserna
2. Det är relativt fullt i alla kabiner de flesta dagar = OpUps
3. "Protection" helt enkelt en rutt man inte vill släppa så många platser till

Om du tittar i trådarna är det relativt sällan vi ser medlemmar lyckas boka FRA/MUC till LAX/SFO i First. Även svårt för mig som har Miles & More.

Det är som med SAS award till LAX, väldigt svårt då alla vill resa dit både på betald resa och award resa

Hållt koll nu ett tag på MUC-LAX i Lufthansa First. Dyker inte upp på Uniteds awards-sök även om period < 14 d (hela vägen ner till 1 d innan), trots att alla sätena är lediga enligt Seat Alerts.
Det där innebär möjligtvis (om Seat Alerts visar rätt) att ingen har valt säten. Och inte så mycket mer än just det. Så det går inte att dra några slutsatser av det gällande bokningsläget.

Hej,

Jag har matat igenom hela denna tråd plus ytterligare ett par som gäller användandet av Eurobonus poäng. Hur kommer det sig att de flesta verkar vilja använda sina EB-poäng för Lufthansa First och inte någon av de andra flygbolagen som erbjuder First class, t.ex. Asiana, Swiss etc. Är det för att Lufthansa har bäst kabin eller är det för att få tillgång till LFC?

Hej,

Jag har matat igenom hela denna tråd plus ytterligare ett par som gäller användandet av Eurobonus poäng. Hur kommer det sig att de flesta verkar vilja använda sina EB-poäng för Lufthansa First och inte någon av de andra flygbolagen som erbjuder First class, t.ex. Asiana, Swiss etc. Är det för att Lufthansa har bäst kabin eller är det för att få tillgång till LFC?
Swiss erbjuder inte first till eurobonus. Asiana har väldigt få first flighter, av den anledningen mer Lufthansa. First Class Terminal gör sitt till för Lufthansa också.

Stort tack för bra svar Palmen, mycket uppskattat. Hur är det med ANA, Singapore och Thai erbjuder någon av dessa first till EB och hur står sig Lufthansa i förhållande till dessa?

Tack på förhand!

Stort tack för bra svar Palmen, mycket uppskattat. Hur är det med ANA, Singapore och Thai erbjuder någon av dessa first till EB och hur står sig Lufthansa i förhållande till dessa?

Ja du kan flyga first med ANA, Singapore och Thai med Eurobonuspoäng. Ombord är de (möjligtvis med undantag för Thai?) nog lika bra som Lufthansa, men det kan variera beroende på kabin/flygplanstyp och personalens dagsform - kolla genom forumet, du hittar mängder med förstaklassrecensioner här.

Last edited:

Tack på förhand!
Singapore airlines är det väl bara CPH-SIN och vice versa samt regional i asien/pacific där du med röta kan pricka tex SIN-sydney eller SIN-auckland.

Övriga EU-SIN har mig veterligen inte rapporterats.

Toppen