Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Glenn E

Medlem
Om man vill handla lite sprit varor och ändå gå till FCT noterade jag att man kan göra det i den stora terminalen bara det slås in i de där förseglade plast påsarna. Sedan kan man gå till FCT och ta det genom säkerhetskontrollen där.
 

Timpsi

Medlem
Hittar inga First med LH de senaste 2 veckorna, men antar att det har att göra med att resandet över sommaren peakar och inte lika många släpps för EB. Hittade ändå hyfsat med platser i slutet av juni och början av juli.
 

palmen

Moderator
Hittar inga First med LH de senaste 2 veckorna, men antar att det har att göra med att resandet över sommaren peakar och inte lika många släpps för EB. Hittade ändå hyfsat med platser i slutet av juni och början av juli.
Man kan konstatera att det nu denna vecka inte släpps något trots obokade First kabiner. Men det kan ju bero på att Business är överbokat tex och folk kommer flyttas upp mm.

Man får nog vänta och se lite närmsta månaden innan man drar för stora slutsatser.
 
Man kan konstatera att det nu denna vecka inte släpps något trots ombokade First kabiner. Men det kan ju bero på att Business är överbokat tex och folk kommer flyttas upp mm.

Man får nog vänta och se lite närmsta månaden innan man drar för stora slutsatser.
Jag bokade first till EWR förra veckan. Och nu är jag på väg hem även denna resa i first.

Kan dock konstatera att 3 pers blev uppgraderade på utresan från business till first. Detta skedde vid gate.
 
I skrivande stund finns det återigen en drös med biljetter i First. Skynda att fynda. :)
 

Attachments

  • Skärmavbild 2023-08-02 kl. 02.03.21.png
    Skärmavbild 2023-08-02 kl. 02.03.21.png
    487,8 KB · Visningar: 367
  • Skärmavbild 2023-08-02 kl. 02.03.33.png
    Skärmavbild 2023-08-02 kl. 02.03.33.png
    503,3 KB · Visningar: 369

JPE

Medlem
Hittar inga First med LH de senaste 2 veckorna, men antar att det har att göra med att resandet över sommaren peakar och inte lika många släpps för EB. Hittade ändå hyfsat med platser i slutet av juni och början av juli.
Det har funnits en hel del platser till och med förra veckan. Vi bokade MUC-IAD 27 juli och det fanns samtidigt rikligt med platser till andra destinationer ut från MUC. Från FRA däremot var det i princip tomt. Jag skulle säga att totalstoppet på platser (ut från Europa) kom i helgen som var, fram till dess fanns det bra med platser från MUC. Från USA till Europa finns det fortfarande bra med platser som @Anton Clausén tipsar om.
 
Last edited:

Timpsi

Medlem
Har också sett att det dykt upp lite platser nu, kan vara tillfälligt men är även medveten om att hela Europa i princip har semester nu. Intressant att följa!
 
  • Gilla
Reactions: JPE

CJR

Medlem
Har testat söka på Air Canada, men de senaste dagarna kommer inget resultat. Sökmotorn verkar ligga nere. Någon som lyckats söka på sistone?
 
Toppen