Senaste nytt

Tips Bilbao slutet av Mars

i013145

Medlem
Hej

Jag och en kompis åker en långhelg till Bilbao i slutet av Mars. Gillar mat och dryck, tar gärna emot tips på allt från *** till mer svårgooglade ställen med charm. Är det realistiskt att klämma in San Sebastian, 10 mil bort, eller ska man spara det till en separat resa?

Tack för ett fantastiskt forum med fantastiska medlemmar.

Hej

Jag och en kompis åker en långhelg till Bilbao i slutet av Mars. Gillar mat och dryck, tar gärna emot tips på allt från *** till mer svårgooglade ställen med charm. Är det realistiskt att klämma in San Sebastian, 10 mil bort, eller ska man spara det till en separat resa?

Tack för ett fantastiskt forum med fantastiska medlemmar.
Det går att ta sig mellan med buss till San Sebastian, om du inte vill köra själv. Bussen tar ca 1:20h utan byte och kostar ca €7. Finns också lite mer lyxiga premiumbussar som kostar det dubbla men då finns mat och wi-fi mm.

Enligt min mening är det San Sebastián som är huvudattraktionen och jag skulle eventuellt försöka klämma in Bilbao för att då se Guggenheim. I övrigt hittar du massor av pintxosbarer i Bilbaos Casco Viejo (gamla stan). Själv äter jag sällan på restauranger i regionen där jag sitter ner, utan springer hellre från pintxosbar till pintxosbar och trycker i mig det som ser gott ut. Ju trängre bar, desto bättre.

Enligt min mening är det San Sebastián som är huvudattraktionen och jag skulle eventuellt försöka klämma in Bilbao för att då se Guggenheim. I övrigt hittar du massor av pintxosbarer i Bilbaos Casco Viejo (gamla stan). Själv äter jag sällan på restauranger i regionen där jag sitter ner, utan springer hellre från pintxosbar till pintxosbar och trycker i mig det som ser gott ut. Ju trängre bar, desto bättre.

Definitivt min rekommendation. San Seb istället vill du uppleva maten. Precis så, bara göra pintxorun är det bästa!
Tycker Bilbao har för mycket överskattat hype och San Seb är underskattad

Har du även någon lokal som kan ta dig till lokala hidden gems som ej går att hittas på google så blir du mer än glad :)

Been there många gånger, gillar starkt SanS+området

Bilbao/San Sebastian låter helt underbart! :) Dit har jag länge velat åka. Är det barnvänligt? (ettåring och 3-åring?) Eller är det ett ställe man skaffar barnvakt för att åka till?
Finns också lite mer lyxiga premiumbussar som kostar det dubbla men då finns mat och wi-fi mm.
ALSA bus line ser riktigt läckert ut! :) Sitta på en buss och dricka vin och äta mat är inte ofta man gör! :)

Bilbao/San Sebastian låter helt underbart! :) Dit har jag länge velat åka. Är det barnvänligt? (ettåring och 3-åring?) Eller är det ett ställe man skaffar barnvakt för att åka till?

ALSA bus line ser riktigt läckert ut! :) Sitta på en buss och dricka vin och äta mat är inte ofta man gör! :)
Det blir lite som att flyga. Underhållningssystem finns också i stolsryggen framför, precis som på flyget. Alla filmer är dock på spanska.

San Sebastian, finns en bra parkering nära stranden med biltvätt apropå ingenting. Lite knepigt att ta sig dit utan GPS men var inte rädd för trafiken, de är snälla.

Kör dit, parka, gå ut och njut av solen, promenera lite och titta in på Atari Gastroteka.

IMG_1193.jpeg
IMG_1203.jpeg
IMG_1197.jpeg
IMG_1198.jpeg
IMG_1199.jpeg
IMG_1200.jpeg

Toppen