Låter underbart. Måste passa på att tipsa om de 2 öarna Sanibel & Captiva.
Welcome to Sanibel Island.com!
Welcome to Captiva Island.com!
He en grym resa nu!
Welcome to Sanibel Island.com!
Welcome to Captiva Island.com!
He en grym resa nu!
instämmer, vi var där i somras och trivdes alldeles utmärkt. Vi bodde i Siesta Key Village har jag för mig att det hette.Jag kan verkligen rekommendera stranden Siesta Key Beach utanför Sarasota.
Enligt skyltar på stranden är den utsedd till världens vitaste strand. Sanden är så vit att den reflekterar det mesta av solljuset och värmen. Vi var där en riktigt het dag i juni ett år och sanden var behagligt sval att gå och ligga på.
Siesta Beach - Wikipedia, the free encyclopedia
Jag har tyvärr inga tips på var var ni ska bo, men det var ett tips på något att göra i alla fall.
Det var en underbar semester. Det som vi i början trodde skulle bli det sämsta blev det bästa. Vi bodde en vecka på Fort Myers, på ett sunkigt Best Western. Trots sin sunkighet valde vi det, för det låg precis vid stranden. Perfekt med en gravid fru och en 2,5 åring i släptåg. 3-500 meter in till restaurangerna och "livet" vid piren. Rummet var stort och rent, så inget att klaga på egentligen. Vi gillar inte heller att bara ligga på stranden, men man har ju alltid bil, så vi gjorde dagsutflykter. Sen tror jag i och för sig att sonen skulle säga att Orlando och vattenlanden var det bästa på resan@Golfkillen , hur gick resan egentligen?
Jag sitter själv och tittar på en resa till Florida i början av december. Har kikat på Cape Coral då det ser lockande ut med alla kanaler med möjlighet att hyra båt (vår familj gillar inte att ligga still på stranden någon längre stund). Någon som har erfarenhet av hus och båt i området?