Senaste nytt

Tips aktiviteter London

Nicedase

Medlem
Vi är tre enkla män som flyr från fruar och barn i helgen och reser till London. Vi är ute efter era bästa tips på vad vi inte får missa. Besök på the Den är bokat för att kolla Millwall. Annars är helgen helt fri.

Vilken är er favoritpub? Gärna med livemusik eller liknande.

Någon enkel restaurang värd att besöka. (Ej fine ding)

Bästa frukosten?

Alla tips mottages gladeligen.
 

Tur-Ture

Medlem
Lördag eftermiddag/kväll i Camden kan väl aldrig bli fel, visst lite turistigt men massor med pubar och ofta livemusik. Funkar nog Fredagar också.
 

GOTBound

Medlem
Bodeans BBQ kan jag rekommendera, de har ett par restauranger utspridda över staden. Personligen tycker jag deras resturang vid Tower Hill är den bästa, ligger även bra till inför resan söderöver till Bermondsey.
När ni ändå är i området kan ni fundera på om Bermondsey beer mile kan vara något, gällande beer mile blir det ett ping till @palmen

Pubar;
The Prince Of Wales Feathers på Warren Street tycker jag är bra, The Astronomer vid Liverpool Street stationen är också bra.
Brew Dogs pubar funkar bra de med och ligger strategisk lite här och var, mina favorit Brew Dog är Paddington och Seven Dials.
På Themsens södra strand, mellan London och Tower Bridge finns en del pubar som är bra, det finns en som kanske inte är bäst i London men riktigt skön karaktär som heter Anchor Tap och ligger vid Tower Brigdes södra fot.
 

Rickard_O

Medlem
Hamburgare på Bleecker, middagar i China Town och besök Camden Market för mer mat.

Fly-från-frugan-pub så är Duke of Wellington en bra plats!

Besöka The Den är top 1 tråkigaste fotbollsupplevelser jag haft på plats i mitt liv, ni kanske tycker det är kul, men ha inte för höga förväntningar!
 

Jannes

Medlem
Fly-från-frugan-pub så är Duke of Wellington en bra plats!
Soho? Ja är inte många fruar där! :D

Kan själv rekommendera Bermondsey Beer Mile, de flesta ställen håller bra mått där ifall man gillar lite mer nyskapande inom ölvärlden. Längan vid Enid Street har mycket att erbjuda på kort sträcka, även om BrewByNumbers (BBNo) inte längre huserar där.

Dishoom för brunsch dagen efter har varit populär bland mina polare, besökte själv den i Shoreditch förra året. Kan vara smart att boka bord.
 

Illvillja

Medlem
Några av de bästa dagarna i London som vi hade under åren jag bodde där (flyttade därifrån 2019) var att gå längs med Southbank. Nu är det kanske ingen optimal årstid för det men normalt finns det fantastiskt duktiga performers på sträckan från London Eye och nedåt mot London Tower.
 

igelkotten

Medlem
Det blir rätt kallt i helgen, föreslår dricka och käk på Mercato Metropolitano i Elephant & Castle, det är stort och inomhus. Efteråt kan ni enkelt ta tuben (Bakerloo Line).

Som någon redan rekommenderat är Dishoom prisvärt och bra - deras lamb chops är väldigt värda.

Andra enkla restauranger med väldigt bra mat:

- Kiln (thai inspirerat, väldigt stark mat)
- Berenjak (persiskt)
- Barrafina (tapas)

För kvällsaktivitet föreslår jag standup comedy, Top Secret vid Covent Garden är bra om man är ett gäng törstiga grabbar. Billigaste barpriserna i centrala London.

Andra ställen som ni kanske kan uppskatta är Flight Club som är bärs och darts (typ som top golf om ni gjort det). Behöver bokas. Finns även Swinger's som är för minigolf. Med rätt promillehalt och rätt sällskap går tiden snabbt där.
 
Toppen