Senaste nytt

Tips önskas (strejk, försenat flyg, separata biljetter, olika allianser, resebyråbiljetter)

Vid immigration i MIA, håll utkik efter AAs Short Connection Officers eller något liknande - de hade en separat kö för folk med tighta connections när jag var där senast. Flög med American då i och för sig, så de kanske inte kan hjälpa dig..

Jättebra. Först sa incheckningspersonalen att det inte var möjligt att interlina bagage i olika biljetter i olika allianser, men jag stod på mig och till slut testade de och det gick alldeles utmärkt. Jag landade 15:05 (boarding började 15:50) och trots att jag satt på rad 10 så var jag först ut ur planet. En kvinna mötte mig i flygplansdörröppningen och ledde mig genom landgången och sedan sa hon "run, run, don't use the escalator, use the stairs, run, run!" varpå jag sprang som en stucken gris. Interliningen var i onödan eftersom jag ändå fick hämta väskan på bagagebandet och gå genom tullen (?) med den och jag var tvungen att lämna in den i vanliga incheckningsdisken eftersom det bara var 15 minuter kvar till boarding vid det laget. Incheckningen gick bra och trots att det bara var 10 minuter kvar till boarding hälsade incheckspersonalen mig välkommen till Premiumloungen. Så jag åkte upp dit och åt lite seafood sallad och kakor och sedan begav jag mig till gaten där jag ändrade mitt frequent flyer-nummer till British Airways Executive Club och boardade som femte psssagerare. Ombord fick jag fönsterplats utan granne. En mycket lyckad dag.

Skönt att det ordnade sig, en kalkylerad risk håller ju oftast men finns tillfällen då allt går emot en i alla fall. Just nu verkar det ju ha löst sig väldigt smidigt i ditt fall. Är inte kul att behöva köpa en ny biljett från USA då det brukar tendera till att bli väldigt dyrt om inte Norwegian flyger sträckan (brukar vara billigt att boka med kort framförhållning).

Från början hade jag ju 3 timmar mellan flygen och det borde ju vara tillräckligt. Ja, Norwegian var väl det som låg bäst till ifall jag hade varit tvungen att köpa ny biljett, de hade biljetter från Fort Lauderdale på tisdagen för ca 2700 SEK (inklusive bagage).

Från början hade jag ju 3 timmar mellan flygen och det borde ju vara tillräckligt. Ja, Norwegian var väl det som låg bäst till ifall jag hade varit tvungen att köpa ny biljett, de hade biljetter från Fort Lauderdale på tisdagen för ca 2700 SEK (inklusive bagage).
Det är absolut tillräckligt med tid om du ankommer i tid till Miami. 2 timmar ska ju också vara lugnt om allt bara är i tid.
Jag vågar dock inte lita på att något inom flyget ska vara i tid, finns för många faktorer som kan göra att det skiter sig anser jag. Personligen betalar jag hellre lite extra varje gång än att bli tvungen att bränna en större summa pengar vid enskilt tillfälle.

Toppen