Senaste nytt

Tillträde till SAS Gold Lounge T5 på Arlanda vid inrikesflygning?

MLE

Medlem
Hej på er, efter några sega covid-år har man börjat röra på sig igen, om än något ringrostig.
Min fråga är om det fortfarande går att komma in på Gold Lounge när man landat på T5 men ska vidare till en inrikesflygning, vilket jag antar blir från T4 from 15 juni då den ska öppnas. Har 4 timmar att slå ihjäl efter en tidigt morgonflygning så spenderar den helst i Gold loungen. Är det rentav så att T4 loungen försvinner då T4 och T5 ska knytas samman?

Hej på er, efter några sega covid-år har man börjat röra på sig igen, om än något ringrostig.
Min fråga är om det fortfarande går att komma in på Gold Lounge när man landat på T5 men ska vidare till en inrikesflygning, vilket jag antar blir från T4 from 15 juni då den ska öppnas. Har 4 timmar att slå ihjäl efter en tidigt morgonflygning så spenderar den helst i Gold loungen. Är det rentav så att T4 loungen försvinner då T4 och T5 ska knytas samman?
Alla SAS flyg går från T5 numer, från och med 15 juni när T4 öppnar upp kommer Ryan Air flytta dit med kommentaren att T4 och T5 kommer vara sammanbundna airside.

Utgår ifrån att du pratar om Arlanda.

Ja du kommer åt gold lounge på inrikesflygning. T4 kommer inte återöppna som T4 utan som en ny pir av T5. Det blir promenad airside mellan dem. Troligen kommer din inrikes fortsatt att gå från de nuvarande pirarna, det snackas om att åtminstone Ryan till stor del ska få operera från före detta T4 men det vet vi inte säkert ännu. Men i värsta fall en lite längre promenad.

Sannolikheten att gamla T4 loungen återuppstår är nog väldigt låg.

Kapar tråden lite… några insikter om vem som kommer att få dela ”C-piren” med Ryan? För alla de gaterna kan de ju knappast behöva själva…

Toppen