Senaste nytt

Tillhandahåller SAS påsar för att checka in Barnvagn el dyl?

Juancarlos

Medlem
Hej, Reser med SAS och Smartlynx till Malaga inom en snar framtid. Kommer behöva checka in ett babyskydd till Jr. Tillhandahåller SAS inchecknings-personal påsar till barnvagnar och babyskydd? Har för mig att det funnits stora genomskinliga sopsäckar och orange tejp som man kunnat paketera barnvagnar och dylikt men blir osäker nu. Tack på förhand
 

airac

Medlem

Du kan hämta en plastpåse som skydd för din artikel på flygplatsen. Påsen är kostnadsfri om du reser i SAS Plus eller SAS Business eller om du är en EuroBonus Guld- eller Diamant-medlem. I annat fall kan den köpas vid incheckningsdisken. Observera att denna påse är avsedd att skydda din artikel mot damm och smuts, men inte mot fysiska skador.
 

Jensik

Medlem
Hej, Reser med SAS och Smartlynx till Malaga inom en snar framtid. Kommer behöva checka in ett babyskydd till Jr. Tillhandahåller SAS inchecknings-personal påsar till barnvagnar och babyskydd? Har för mig att det funnits stora genomskinliga sopsäckar och orange tejp som man kunnat paketera barnvagnar och dylikt men blir osäker nu. Tack på förhand
Hej, ja precis, de finns på flygplatsern som @airac skriver.
Spara den när du kommer till Málaga, då de kostar att få när du reser tillbaka från AGP (sa personalen både på Arlanda och Málaga till mig när vi reste förra året/iår).
 

airac

Medlem
Tusen tack @airac för snabbt svar
Betonar vikten av SAS ord angående skydd. Rätt förpackning är viktig. Babyskydd brukar gå bra av egen erfarenhet och andra föräldrar jag har träffat (även vid specialbagage bandet).

Vagnar däremot är jobbigare. Vi har flugit med vår stora Joolz vagn en gång med avbryten plastspak som följd, även träffat folk med Stokke prampack som har råkat ur för skador. Vi har nu en Thule Spring med Thule väska (anpassad för just denna vagn), den har klarat sig bra. Den kommer pga för bra väska ofta med det vanliga bagaget, vilket har för och nackdelar. När vi åkte till Dubai i vintras åkte den på vanliga bandet trots label om gate-gate och inlämning med övriga vagnar vid gate i Zürich. Det innebar en halvtimmes väntan i onödan mitt i natten…
 
Toppen