Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

Hachans skrev:Nej, du kan ju fortfarande boka åt andra, men det måste vara du som gör det.Jag vet inte vilka kommersiella fördelar de ser men om tillräckligt många surnar till kanske de ändrar sig.Nej, det är jätteenkelt att förbjuda. Det är bara att stänga av APIt så är det klart.Awardfares mfl borde inte behöva finnas. Sökmotorn och kompetens personal borde vara SAS ansvar.Klicka för att utvidga...

Om man stänger av API:et mot awardfares.com så behöver SAS själva utveckala funktioner med kalendervyer, filtreringar, bevaknngar etc...SAS är nog mer än nöjda med att man kan gå in och söka och boka sas.se, medans andra får stå för kringtjänsterna... Det är samma på revenue- sidan även där finns saker att önska på sas.se.

Skall man förbjuda Google flights och ITA Matrix mm bara för att de tillhandahåller tjänser som man inte får fram på SAS eller någon annat flygbolags hemsida? Jämför också gärna med expertflyer.com som erbjuder tjänster som bevaknig för revenue biljetter och i viss mån även awards (man kolla om det finns platser i bokningsklasser där awards bokas) ??

toer00 skrev:Om man stänger av API:et mot awardfares.com så behöver SAS själva utveckala funktioner med kalendervyer, filtreringar, bevaknngar etc...SAS är nog mer än nöjda med att man kan gå in och söka och boka sas.se, medans andra får stå för kringtjänsterna... Det är samma på revenue- sidan även där finns saker att önska på sas.se.Skall man förbjuda Google flights och ITA Matrix mm bara för att de tillhandahåller tjänser som man inte får fram på SAS eller någon annat flygbolags hemsida? Jämför också gärna med expertflyer.com som erbjuder tjänster som bevaknig för revenue biljetter och i viss mån även awards (man kolla om det finns platser i bokningsklasser där awards bokas) ??Klicka för att utvidga...
Du kan se vad en som jobbar med detta inom SAS har för reflektioner här:

Ny förmån för Platinum-medlemmar: Chatflights Plus

Ett problem som jag har med Chatflight är att man rakt av tar text från en annan hemsidan skickar den till chatgpt för översättning och sedan publicerar den som en egen "nyhet". Denna nyhet publicerades 10 november 2023 av Ben Schlappig: one mile at a time Sedan kom chatflights med sin...

www.businessclass.com

Ny förmån för Platinum-medlemmar: Chatflights Plus

Ett problem som jag har med Chatflight är att man rakt av tar text från en annan hemsidan skickar den till chatgpt för översättning och sedan publicerar den som en egen "nyhet". Denna nyhet publicerades 10 november 2023 av Ben Schlappig: one mile at a time Sedan kom chatflights med sin...

www.businessclass.com

Chattfligths är en resebyrå, dit vänder sig dom inte kan/vill söka på egen hand...För oss övriga finns typ awardfares som för övrigt länkar till https://www.sas.se/eurobonus/poang/anvand/partnerbonusresor/ . Har svårt att se att någon tjänst skulle kunna skrapa platstillgång från SAS, speciellt då boknigsklasserna för awards O och X är "osynliga" vid vanliga resebyråsökningar, för då behöver de gå in i GDS:erna och kolla...

Då krävs nog API där krävs SAS tillstånd (för inloggningen).

Så varje tjänst har väl sitt berättigande utan att man kanabaliserar på andra... sedan vilka man gillar alt. själv använder eller ej, det är en helt personlig fråga.

Det hela kokar ner til att om man inte vill ringa kundtjänst så många ggr man hinnder med på en dag eller gå in random på https://www.sas.se/eurobonus/poang/anvand/partnerbonusresor/ och söka. ja då är det bra med något 3:e parts verktyg PLUS först till kvarn... de som tvekar får det svårt...

Ananrs finns ju också expertflyer. Själv betalar jag glädjloigen både awardfares och expertflyer för att kunna ha så bra info som möljligt, det är rena kafepengar jämför med vad några platser i Revenus Business kostar

@TrickyRick - Du får gärna berätta lite mer om er verksamhet, API eller skrapning?

TP12 skrev:Så inget mer awardhacks för partnerawardsKlicka för att utvidga...

Inte förens dom har ändrat detta. Det är sagt att det skall erbjudas men som med så mycket annat verkar det inte vara prio.

Mattias Holmén skrev:SAS erbjuder erbjuder inte API för awards med partners.Klicka för att utvidga...
Då är jg nyfiken, hur kan awardfares.com komma åt det de kommer åt då? Om inte SAS så behöver de väl någon form av API får att kunna söka.. Träffsäkerhetenär ju vad jag upplevt bra...

Jahapp, vart är folk peppade på att åka med Aerolineas Argentinas då?

cover.webp

Booking Aerolíneas Argentinas Flights with SAS EuroBonus Points (Now Available)

SAS EuroBonus members can now book flights on Aerolíneas Argentinas. We look at all the sweet spots, best tips and favorite destinations.

favicon-32x32.png

blog.awardfares.com

Soetflyg skrev:Såg ju rakt av bedrövligt ut när Noel Philips flög EZE-MAD för några månader sedan:Klicka för att utvidga...
Instämmer men när jag googlade fick jag upp en youtube-video från AirLapse och när jag kollade lite noggrannare så är det TAP:s gamla business dom installerar (2-2-1) som iaf är lie flat.

Stenis32 skrev:Påminner om SAS gamla business som var lika bedrövlig. För att inte snacka om Lufthansas pre-Allegris-business.Klicka för att utvidga...
Ja, den där vill man undvika.

Hur är det nu med mixade klasser på feeder vs långa benet?

Tex på ren SAS Award.

Sökning på CPH-MIA finns det flights i Plus och Business, men inte från ARN.

ARN-CPH finns det inte i plus men i go. Går det att lägga på efter?

PopLars skrev:Hur är det nu med mixade klasser på feeder vs långa benet?Tex på ren SAS Award.Sökning på CPH-MIA finns det flights i Plus och Business, men inte från ARN.ARN-CPH finns det inte i plus men i go. Går det att lägga på efter?Klicka för att utvidga...
Ja det ska inte vara några problem att lägga till

Vet inte om det är rätt forum. Har ringt in två gånger och bokat hemresa från Indonesien. Bägge gångerna har det visat sig att de nu misslyckats att boka. .Ringde en tredje gång, denna gång sket det sig med att hitta nyta biljetter så nu står jag utan hemresa. Bägge gångerna har det skickats till ticketing och de misslyckats. Helt sjukt dåligt får jag säga. Går ju inte lita på dem..

PopLars skrev:Tack för svar!Bäst att boka allt direkt via telefon eller köra online på långa benet och sen ringa in feeder?Klicka för att utvidga...

Jag rekommenderar att boka allt direkt.

Jag bokade långa benet online. Ringde in och lade till feeder.

Nu har jag väntat en månad på att det ska biljetteras. Ringer en gång per vecka och engelska supporten säger samma sak varje gång. "Den har försvunnit från kön, jag lägger den på kön igen". Känns som ground hog day.

Soetflyg skrev:Jag rekommenderar att boka allt direkt.Jag bokade långa benet online. Ringde in och lade till feeder.Nu har jag väntat en månad på att det ska biljetteras. Ringer en gång per vecka och engelska supporten säger samma sak varje gång. "Den har försvunnit från kön, jag lägger den på kön igen". Känns som ground hog day.Klicka för att utvidga...
Ok men då fanns ditt flyg reserverat iaf? I mitt fall är de borta..

Back