Finns två lounger för SAS i Berlin, både Tempelhof (vid A-gaterna) och Tegel (vid B-gaterna). Den första är lite större, och tycker oftast SAS brukar få en A-gate nuförtiden.
Återinfördes på några ställen vid alliansbytet 1 sep, eftersom det finns SkyTeam-(bolags)lounger på så mycket färre ställen än Star Alliance-dito, på destinationer i SAS linjenät. Diskuterat i många andra trådar men här har du SAS egen info:
Kom gärna in för att koppla av, koppla upp och utnyttja tiden på flygplatsen till precis det du vill och behöver göra. Se vårt loungeerbjudande »
www.sas.se
SAS egen fras är "partnerlounger", vilket är en blandning av tredjepartslounger och avtalade icke-SkyTeam-bolagslounger.
För Berlin finns Tegel angiven. När jag flög från BER i oktober var de precis på väg att stänga Tegel för dagen (före den tid som fanns angiven...) och personalen utanför sa "du kan prova Tempelhof". Där funkade mitt boardingkort utan att jag behövde förklara mig, vet inte om det berodde på att Tegel var stängt eller om det funkar även vid övriga tider, trots SAS egen info.