Senaste nytt

Tillgång till Lounge i Washington när man flyger med SAS?

En sidofråga här, jag åker hem idag från IAD med SAS SK926, har just checkat in men fick inget boarding pass för IAD-CPH bara CPH-GOT passet finns att tillggå, hade tänkt åka ut tidigt för att hänga i båda loungerna. Hr någon annan råkat ut för detta, finns det kiosker att check in i, har bara handbagage eller kan det vara någon document check som bara personal kan kolla, måste lämna hotel klockan 14 och lite trist att behöva vänta landside till 19 eller så för att få boarding pass.

Har flugit från IAD utan incheckad bagage och kunnat åka till flygplatsen (och besöka lounge) långt innan 3 timmar innan. Dock fick jag båda boardingkort direkt i appen då. Tror flygplatsen startar incheckning 3 timmar innan.

Kanske värt att testa att avbryta incheckning, checka in igen, och se om det fungerar bättre?

En liten update efter min fråga ovan , det var inga problem att komma in hos Air France 6 timmar innan avgång, hos Virgin var det dock stop, där fick man komma in efter 18 när deras flight till London gått. Som nämnts så är Air France mycket bättre än Virgin, hos Virgin såg det ut som om man fick betala för en hel del dricka och mat, buffen hos Virgin hade väldigt lite val jämfört med Air France.

Men, har man Priority pass är det Etihad loungen man skall gå till, bra val på Whiskey och öl, 4 olika öl på kran, mat kan beställas från meny fanns burgare och någon pasta rätt. Man borde i alla fall komma in här med Priority Pass jag har dock Chas Sapphire Reserve kredit kort och det har företräde framför Priority Pass, Denna lounge känns också mycket trevligare och modernare samt är större än Air France och Virgin

Trevligt.
Jag blev insläppt i AF "på nåder" med 3:10 till avgång sist. Så, de har koll på reglerna men ser bort ifrån dem.

Påminner om det gamla skämtet:
I England är allt tillåtet, förutom det som är förbjudet.
I Tyskland är allt förbjudet, förutom det som är tillåtet.
I Frankrike är allt tillåtet, även det som är förbjudet.
I Ryssland är allt förbjudet, även det som är tillåtet.

Toppen