Senaste nytt

Tillgång till Lounge i Paris (CDG) med SAS Plus (Star Alliance)

Är det så att man kan gå airside mellan 2B+2D+2F samt mellan 2A+2C+2E men inte mellan B/D/F och A/C/E? Länge sedan jag flög till eller från terminal 2 på denna ytterst (i mitt tycke) röriga flygplats.

Nej, det kan man inte. 2F och 2E (med pirerna K, L och M) sitter ihop airside. Tittar man på karta så får man bättre överblick.

Det finns en airside-buss mellan.

Var finns denna? Hittar den inte omnämnd någonstans och i stort sett alla källor jag kan hitta säger att det inte går.

Nej, det kan man inte. 2F och 2E (med pirerna K, L och M) sitter ihop airside. Tittar man på karta så får man bättre överblick.

Var finns denna? Hittar den inte omnämnd någonstans och i stort sett alla källor jag kan hitta säger att det inte går.
Har själv åkt den när SAS var på 2B förra gången och skulle ansluta till Air Canada på 2C. Jag fick åka airside från 2B/D via 2F-2EL-2EM-2EK
till 2C

Kolla in blue shuttle här:

Shuttle available in the international zone (for a connection).

The blue shuttle provides a link between Terminals 1 > Terminals 2B-2D > Terminals 2F and 2E Gates L > Terminal 2E Gates K > Terminals 2A-2C.
5:00 a.m. to 11:30 p.m.: every 8 minutes

Last edited:
Har provat på terminal 2B nu. Enligt kvinnan i receptionen på Extime Lounge finns det inget samarbete med SAS, men det kommer eventuellt att komma i september. Hon erbjöd mig även att betala €110 för inträde, vilket jag tackade nej till. Överlag är CDG ingen höjdare och kommer att undvikas framöver.

Har provat på terminal 2B nu. Enligt kvinnan i receptionen på Extime Lounge finns det inget samarbete med SAS, men det kommer eventuellt att komma i september. Hon erbjöd mig även att betala €110 för inträde, vilket jag tackade nej till. Överlag är CDG ingen höjdare och kommer att undvikas framöver.
Og jeg som synes «glassburet» på terminal 1 var ille. Håper sas bytter terminal raskt.

Jag har gjort samma ”resa” och fick samma ”erbjudande”.

Men enligt SAS är nu EXTIME-lounge en partner-lounge.

Har någon provat - eller ska man fortsätta att undvika SAS och CDG sedan de lämnade StarA och den fina loungen i utrikes-delen?

@Jonas F har provat
Man kommer in och den är helt okej.
The Loft är egentligen två lounger, eller tre om man räknar med det avskilda området för LHs högsta kategori. Lexus delen är den till höger och den håller hög standard på det mesta utom maten som bara är OK skulle jag säga.

Toppen