Senaste nytt

Tillgång till lounge i Miami

fcx

Medlem
Väcker lite liv i tråden, då vi skall flyga Miami-Köpenhamn imorgon lördag.
Vi flyger SK 954, Business class kl 15:40

Min fråga är om vi kommer in till Amex loungen.
Om jag förstår rätt så ligger den i terminal D
Och vårt flyg går väll från terminal J.

Är det 2 säkerhetskontroller som gäller då?
Vi kan nog vara på flygplatsen ganska tidigt ca 4 timmar innan avgång

Miami är en enda stor terminalbyggnad, men med sex olika zoner (D till J). Det är öppen promenadväg utan säkerhetskontroller mellan alla zoner men det är en bra bit mellan D och J.
 

Berglund

Medlem
Jag kan inte minnas någon särskilt security i Miami, men har heller inga minnen eller anteckningar om att det skulle vara några köer att prata om där. Nu har jag i och för sig bara flugit SAS business ut från Miami de gånger jag varit där men känslan är att det går rimligt snabbt överlag.
 

Senator

Moderator
Gällande terminaler i Miami: SAS, LH, LX och OS flyger alla från North Terminal. AMEX Centurion loungen ligger i South Terminal. Det går inte till min vetskap att förflytta sig ”airside” mellan dessa. Du måste lämna South Terminal, sedan ta dig till North Terminal och genom security igen. Det finns en priority (Star Gold, First, Business) security. Skytrain är bara South Terminal.

Jag orkade inte lämna North till South och tillbaka senast.
 

MattiasK

Medlem
Gällande terminaler i Miami: SAS, LH, LX och OS flyger alla från North Terminal. AMEX Centurion loungen ligger i South Terminal. Det går inte till min vetskap att förflytta sig ”airside” mellan dessa. Du måste lämna South Terminal, sedan ta dig till North Terminal och genom security igen. Det finns en priority (Star Gold, First, Business) security. Skytrain är bara South Terminal.

Jag orkade inte lämna North till South och tillbaka senast.

Ok, dubbla budskap från 2 tipsare här.
Tack för hjälp, vi åker i god tid imorgon helt enkelt
 
Vi var i Miami i somras. Hem med sas.
Vi orkade inte gå till Amexloungen då det var i en annan terminal än den där sas avgår ifrån.
Vilket då skulle betyda ny säkerhets kontroll och samma sak tillbaka. Det är inget jag vill göra mer än nödvändigt i usa. Frågade tsa om jag kunde komma åt den andra terminalen utan att gå ut land side men det gick inte.
Så vi stannade i Avianca loungen. Inget wow, ganska mycket folk men det funkade för att sitta en stund och få lite snacks och dricka
 

MattiasK

Medlem
Det gick fint kan jag meddela.
Dock var kag lite besviken på Amex loungen.
Det var bra drinkar i baren, maten var rätt bra.
Men det var väldigt fullt och inga lediga fåtöljer.
Fick 15 min massage med, tummen upp
 
Toppen