Senaste nytt

Tillgång till lounge i Bangkok

bankb

Medlem
Jag åker iväg på en hyfsat intensiv resa till Asien om två veckor.

Flyger från Arlanda till Seoul med en mellanlandning i Bangkok. Landar 06.00 på BKK och ska sedan iväg på lite fabriksbesök under dagen för att sedan flyga vidare till Seoul 23.10 samma kväll. Antar att man blir incheckad hela vägen på Arlanda.

Det jag undrar över är om vi kommer ha tillgång till loungen vid ankomst till BKK, hade varit skönt att kunna ta en dusch innan vi drar vidare i Bangkok.

Om vi kommer in i loungen, kan det bli strul när vi sen ska tillbaka in via säkerhetskontrollen?

Jag åker iväg på en hyfsat intensiv resa till Asien om två veckor.

Flyger från Arlanda till Seoul med en mellanlandning i Bangkok. Landar 06.00 på BKK och ska sedan iväg på lite fabriksbesök under dagen för att sedan flyga vidare till Seoul 23.10 samma kväll. Antar att man blir incheckad hela vägen på Arlanda.

Det jag undrar över är om vi kommer ha tillgång till loungen vid ankomst till BKK, hade varit skönt att kunna ta en dusch innan vi drar vidare i Bangkok.

Om vi kommer in i loungen, kan det bli strul när vi sen ska tillbaka in via säkerhetskontrollen?
Ja, du åker ju vidare samma dag så det är bara att gå och ta en dusch!

Ja, du åker ju vidare samma dag så det är bara att gå och ta en dusch!

Grymt! Och inga problem att ta sig tillbaka in airside efter att vi varit i Bangkok? Tänker att de håller koll på att vi varit i loungen reagerar på att vi plötsligt ska in genom säkerhetskontrollen igen.

Varför skulle det vara problem att ta sig tillbaka in menar du? Under en så pass lång flygning vill du naturligtvis ha lite frisk luft (nåja...) och få lite sol i ansiktet. Inga problem.

Varför skulle det vara problem att ta sig tillbaka in menar du? Under en så pass lång flygning vill du naturligtvis ha lite frisk luft (nåja...) och få lite sol i ansiktet. Inga problem.

Tänkte att det kanske fanns någon spärr för att man inte ska kunna använda ett och samma boarding kort för att ta sig airside fler gånger. Som en slag säkerhetsgrej.

Det är väl mycket trevlig luft i Bangkok ;)

Hej,

Om du har en transferbiljett och går landside i Bangkok så finns det en liten risk att du måste betala flygplatsskatt. Har åkt på den själv en gång för 5 år sedan, då fick jag gå till Thais biljettkontor i avgångshallen och betala 700 BHT. Risken är inte stor då jag gjort så många gånger utan att behöva betala men det finns en teoretisk risk...

Eftersom jag inte har koll på varken vilket bolag eller klass du flyger eller vilket/vilka bonuskort med vilken form av status så kanske det behöver förtydligas?

Fast de som redan svarat kanske redan vet eftersom frågan inte varit uppe ännu.

Gällande air->land->air ska det inte vara några problem.

Eftersom jag inte har koll på varken vilket bolag eller klass du flyger eller vilket/vilka bonuskort med vilken form av status så kanske det behöver förtydligas?

Fast de som redan svarat kanske redan vet eftersom frågan inte varit uppe ännu.

Gällande air->land->air ska det inte vara några problem.

Sorry, otydligt från min sida. Flyger genomgående med Thai i business och är EBD.

Hej,

Om du har en transferbiljett och går landside i Bangkok så finns det en liten risk att du måste betala flygplatsskatt. Har åkt på den själv en gång för 5 år sedan, då fick jag gå till Thais biljettkontor i avgångshallen och betala 700 BHT. Risken är inte stor då jag gjort så många gånger utan att behöva betala men det finns en teoretisk risk...

Vart på flygplatsen ”fastnade” du den gången du fick betala?

Jag fastnade i checkindisken då jag ville byta sittplats men jag gissar att de vanligaste ställena folk fastnar på är hos damerna i rulltrappan upp till security eller i immigration. Jag har klarat mig alla gånger förutom en och jag har gjort såhär många gånger så risken är nog liten men bra att veta...

Toppen