Senaste nytt

Tillgång till FCT, olika biljetter?

Låt mig ta ett exempel,

HKG-FRA (First Class Award bokning)
FRA-ARN (Business hem samma dag, dock på en separat biljett)

Har jag då tillgång till FCT?
Anledningen till att jag vill göra så är för att få 4-5 timmar i FCT istället för 1 timme.
Borde ju inte göra någon skillnad men ärligt talat blev jag lite fundersam och internet ger mig inte mycket svar.

Denna länk kanske hjälper: https://www.lufthansa.com/de/en/lounge-types-and-access

Under "Further clarification of admission rules" står följande (bold och underline för det som troligen är viktigast för dig)
Lufthansa skrev:
With your First Class boarding pass for a flight operated by Lufthansa or SWISS on the same day, you have access to the First Class facilities (First Class Terminal and First Class Lounges). Passengers who, in addition to their First Class flight, are taking a connecting or feeder flight, have access to the First Class facilities, as long as the entire First Class journey is a through booking.

Denna länk kanske hjälper: https://www.lufthansa.com/de/en/lounge-types-and-access

Under "Further clarification of admission rules" står följande (bold och underline för det som troligen är viktigast för dig)

Tack för hjälpen. Det var ju tråkigt och då blir det till att spana vidare!

Det dryga är att Lifemiles först fick upp en bokning som hade gett mig 5-6 timmar i FCT men sen råkade jag klicka ner tabben av misstag och sen när jag försöker få upp bokningen igen så ger den mig bara 1 timme i FCT. Alltså en tidigare flygning hem till Sverige.

Lugnt. Du kan ju alltid leta efter SK på FRA-ARN, så har du i alla fall tillgång till FCL.
Det enda du "går miste om" är bilen till planet, i övrigt är det more or less samma utbud.

Lugnt. Du kan ju alltid leta efter SK på FRA-ARN, så har du i alla fall tillgång till FCL.
Det enda du "går miste om" är bilen till planet, i övrigt är det more or less samma utbud.
Hur är det om man flyger SAS och det blir apron, får man skjuts ut till planet då från FCL?

Tack för hjälpen. Det var ju tråkigt och då blir det till att spana vidare!

Det dryga är att Lifemiles först fick upp en bokning som hade gett mig 5-6 timmar i FCT men sen råkade jag klicka ner tabben av misstag och sen när jag försöker få upp bokningen igen så ger den mig bara 1 timme i FCT. Alltså en tidigare flygning hem till Sverige.

I FCL så är utbudet i princip detsamma som i FCT. Det jag föredrar med FCL är att du faktiskt har en rymd och utsikt som du saknar i bunkern till lounge som FCT är.

Toppen