Senaste nytt

Tillgång till fast track och lounge?

Flyger från Dublin med SAS som EBG under morgondagen, någon som vet om det finns lounge för star alliance? Ser ut som att man behöver priority pass, är inte bevandrad i om det är samma som star alliance guld?

Flyger från Dublin med SAS som EBG under morgondagen, någon som vet om det finns lounge för star alliance? Ser ut som att man behöver priority pass, är inte bevandrad i om det är samma som star alliance guld?
Priority pass är inte star alliance gold.
Det är ett separat kort man kan köpa som ger access till olika lounger på olika flygplatser oavsett vilket flygbolag man flyger med.

Nu har jag inte koll på Dublin specifikt, men mig veterligen finns ingen star alliance lounge där då inget star alliance bolag har en hub där.

Det finns ingen Star Alliance-lounge i Dublin. Det finns vissa *A-bolag som betalar för kontraktslounge, men det gör inte SAS (i princip inte någonstans).

Uppföljning: Tydligen har SAS ”glömt betala” för Fast track på Dublin airport så vi nekades detta. Nu gör det inget då flyget är 1,5h försenat men ändå. Föremål för kompensation?

Uppföljning: Tydligen har SAS ”glömt betala” för Fast track på Dublin airport så vi nekades detta. Nu gör det inget då flyget är 1,5h försenat men ändå. Föremål för kompensation?

Den finns inte upptagen på listan över flygplatser där FastTrack erbjuds på SAS och har nog aldrig själv upplevt att SAS erbjudit det där. Så det tror jag knappast du får ersättning för.

Listan: https://www.flysas.com/en/travel-info/at-the-airport/security-screening-fast-track/

@Hachans , det står på diverse ställen på hemsidan. Nedan är dessutom anpassat för Dublin flygplats (outbound inkluderar exempelvis lounge).

75FEABC5-438D-43C3-8A06-15819A4C403D.png

@Hachans , det står på diverse ställen på hemsidan. Nedan är dessutom anpassat för Dublin flygplats (outbound inkluderar exempelvis lounge).

Visa bifogad bild 140060
Med tanke på hur fel appen har om i princip allt lite då och då, så litar jag inte på den för fem öre oavsett om det är något positivt eller negativt. Som sagt, jag har aldrig sett att FT varit ett alternativ på Dublin de gånger jag tvingats flyga med SAS dit.

Toppen