Senaste nytt

Tillgång till Asiana first class lounge på Seoul Incheon?

Är det någon som vet om Asianas första klass lounge på Incheon flygplatsen är öppen redan kl 5 på morgonen? Om så ej är fallet vart kan man ta vägen på flygplatsen så tidigt på morgonen för att koppla av några timmar om man har en förstaklass biljett med Asiana senare under dagen?

Kan en person som endast har en business klass biljett med Asiana hänga med övriga personer till Asianas första klass lounge i Incheon eller blir det tvärstopp?

Är det någon som vet om Asianas första klass lounge på Incheon flygplatsen är öppen redan kl 5 på morgonen? Om så ej är fallet vart kan man ta vägen på flygplatsen så tidigt på morgonen för att koppla av några timmar om man har en förstaklass biljett med Asiana senare under dagen?

Kan en person som endast har en business klass biljett med Asiana hänga med övriga personer till Asianas första klass lounge i Incheon eller blir det tvärstopp?

Enligt deras hemsida så öppnar F-loungen kl 06.50 medan C-loungen öppnar redan kl 05.00.
Asiana Airlines

Enligt *A regler har de i F rätt att gästa in en person
Lounge Access Policy - Star Alliance

Tack för infon Magino!

Då får vi väl börja med C-loungen och sedan förlytta oss till F-loungen när den öppnar ett par timmar senare.

Kommer från FRA till ICN för vidare färd mot NRT. Kan jag gästa in en som kom åkande i samma flight sittande i C? "Samma" fråga har jag gällande gästning i Sen Loungen på FRA (ingen av oss har *A guldkort).

"Väcker" denna tråd med en fråga (då det som besvarats ovan inte riktigt är identiskt men min situation): Jag anländer med Asiana FRA-ICN i First och åker 3 timmar senare vidare med Asiana i business (finns ingen First på planet) till Narita. Kommer jag in i Asianas First-lounge då? Hade liknande scenario på LHR för en tid sedan då jag anlände med JAL F och vidare med BA Club Europe och fick "dividera" med personalen om jag skulle bli insläppt i Galleries First eller ej. Åker nu på en Award-biljett.

"Väcker" denna tråd med en fråga (då det som besvarats ovan inte riktigt är identiskt men min situation): Jag anländer med Asiana FRA-ICN i First och åker 3 timmar senare vidare med Asiana i business (finns ingen First på planet) till Narita. Kommer jag in i Asianas First-lounge då? Hade liknande scenario på LHR för en tid sedan då jag anlände med JAL F och vidare med BA Club Europe och fick "dividera" med personalen om jag skulle bli insläppt i Galleries First eller ej. Åker nu på en Award-biljett.
Vill minnas att jag gjorde just det. Asiana F till C vidare till TYO

Lyckades komma in för några månader sedan eftar jag anlänt i Lufthansa First och skulle sedan vidare till Singapore i Singapore Airlines business följande dag. Krävdes lite övertalning men det gick. Din kombination borde nog inte vara ett problem.

Toppen