Senaste nytt

Tillgänglighet på First Awards med Lifemiles?

LXofSweden

Ny medlem
Hej allihop,

Har varit en flitig läsare av forumet ett tag men har nu äntligen anledning att själv bidra med en tråd. :)

Jag fick nyligen Lifemiles erbjudande om 2 x 1 +40% - alltså dubbla miles samt en bonus på ytterligare 40% på det - tänkte att det skulle sitta fint för en returresa för två till Asien i First i sommar. Jag spånade lite på tillgänglighet på antingen Asiana eller Singapore för att undersöka om man rentav skulle kunna växla inte för svitbiljetter. Däremot verkar det vara väldigt dålig tillgänglighet i First på de flygbolagen trots att jag kikade drygt 8 månader fram.

Frågan då är, har någon erfarenhet av att nyttja Lifemiles på transkontinentala flyg i First? Hur verkar det vara med tillgänglighet? Verkar det vara begränsat till vissa bolag/rutter? Är Suite cabin en omöjlighet?

Mvh,
Alex
 

palmen

Moderator
Att hitta med Singapore Airlines First/Suites är nästan bara att glömma. Det går normalt sätt inte att boka detta (om det inte är F på något annat än B777-300ER och A380).
Asiana brukar finnas en hel del av, även ANA.
Lufthansa är som vanligt att de bara går att boka 2 veckor i förväg.
 

palmen

Moderator
Tackar, Palmen. Bra info! Vet du om det går att boka Suite på Asiana? Går det på samma kostnad som en vanlig biljett i First?
Jag har för dålig koll på Asiana och var de har Suite. Men jag skulle gissa på att det går. Man kan i alla fall flyga FRA-ICN-LAX med Asiana i F och ett av benen är väl på A380 åtminstone
 
Toppen