Senaste nytt

Tillgänglighet Eurobonusresor Köpenhamn - London i September/Oktober?

Ok...en ny värld öppnas upp...

Är poängen lika mycket värda hos alla Star Alliance partners?

Gäller 2-4-1 (AmEx) hos partners också?

Bokar man poängresor via SAS eller kontaktar man partnern? Loggar man t ex in hos Thai och spenderar sina Eurobonus?

Vilkas förstaklass är bäst? Bor man i Sverige får det kanske i vilket fall ofta vara något bolag med en hub nära, t ex Lufthansa?

Ok, nu är vi på nivån att vi ska sammanfatta hela BC för dig i en tråd. Det finns MASSOR av trådar om samtliga frågor du ställer, så sök och läs lite så kommer du hitta massor av diskussioner om detta.

Ok...en ny värld öppnas upp...

Är poängen lika mycket värda hos alla Star Alliance partners?

Gäller 2-4-1 (AmEx) hos partners också?

Bokar man poängresor via SAS eller kontaktar man partnern? Loggar man t ex in hos Thai och spenderar sina Eurobonus?

Vilkas förstaklass är bäst? Bor man i Sverige får det kanske i vilket fall ofta vara något bolag med en hub nära, t ex Lufthansa?

Även om du frågar om typ hela BC's kunskap så kan jag ge några snabba svar.

Generellt sett är poängen mer värda på SAS. Det kostar t.ex. 100000 poäng att flyga SAS Business till USA från Europa, och 110000 poäng att boka med en Star Alliance partner.

Amex 2-4-1 gäller hos alla Star Alliancebolag som är bokningsbara med Eurobonuspoäng.

Du bokar via SAS, finns många trådar om det.

Lufthansa's F anses vara bra, så oxå Singapore Airlines. Men generellt är ju F bra inom Star Alliance. Jag har bara flugit Thai F och är mer än nöjd med den resan (LHR-BKK-SYD-BKK-FRA).

Fast då slipper man ju förstaklass vilket gör värdet sämre...
Borde skrivit "Generellt sett är poängen mer värda på SAS i motsvarande kabinklasser". SAS har inte F, så därför går det inte att jämföra.

Bäst värde för poängen får man (enligt min mening) helt klart om man flyger F och har 2-4-1-voucher, och då helst långt.

Toppen