Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Det är 100% sant.
Helt j-a omöjligt. Tackar också för alla fina SA resor i C med familjen som man fått göra genom åren.
Och alla ni som säger att man skall söka bättre osv, och att det minsann fanns en plats en gång nånstans med båt bolag, bemöda er inte att svara.
EuroBonus har blivit mycket sämre sedan 1 september. Trist som f-n.
Just Asien har det funnits massor av idag. Själv känns det som om jag vunnit på lotto: https://www.businessclass.com/forum...ng-av-bonusresor-här-2025.106481/post-1117437

De måste dock boka på uppdrag av någon kund…
Jag tror också att en del av resorna försvinner dit. Men jag tror att antalet eurobonusmedlemmar som bokar bonusresor vuxit rejält, och med alla steg för steg guider för att boka, så klarar i princip alla av att boka även de mest attraktiva resorna. Och när det nu släpps färre bonusresor, så blir tillgängligheten usel.
Men som någon här på BC skrev, nu gäller det att sitta lugn i båten. Alla dessa "mindre rutinerade poängjägare" kommer tröttna om det blir svårare att boka och(förhoppningsvis) svårare att samla poäng. De som blir kvar då är de som faktiskt reser för att samla poäng, och de med hög spend, inte de som skaffat Amex men ändå på nyårsafton sitter och köper massa presentkort för att få tillräckligt med spend för att få sin voucher och som byter elbolag varannan månad.

Jag har bestämt mig för sitta lugnt i båten ett tag, jag har lyckats boka 2st bonusresor för familjen under 25-26, resor utöver detta kommer bli revenue biljetter. Jag kommer naturligtvis att följa hur eurobonusprogrammet förändras. Att det nu är svårare att boka, uppnå EBG, samla poäng är inget tillfälligt, det kommer bli ännu svårare, vilket jag tycker är bra långsiktigt!

Enda kruxet är att SAS själva är så pass snåla med anslutningarna och att deras trafik till de nya internationella hubbarna AMS plus CDG inte är så omfattande som man kunde önska... ;-)

Stångar mig blodig för att få lägga till feeders från AMS-GOT idag. Det finns tillgängliga när man söker via SAS Partners Awards men Amex-gänget kan inte hitta dem. Har suttit i flera timmar idag för att försöka få ihop en resa och borde ha gett upp för den tjejen började med att säga att Hop! inte gick att boka då de inte ingår i SkyTeam fast flighten kom upp som en enda sökning GOT-CDG-HND. Slutade med att jag bokade den sträcka själv på nätet under vårt samtal och sedan så har hon delat upp bokningen i två bokningar 2+1 och lagt på hemresa från NRT-AMS men sen tog det tvärstopp. Hon hittar inga feederflights och jag hittar iaf 3 olika möjligheter.

Sammta sak med en annan bokning i februari också som tar stopp i AMS. Pratade precis och suttit i telefonkö och så bröts det. Förväntar mig att de ska ringa upp, men icke och nu har klockan passerat 17. :mad:

Jag ringde in för att lägga till en feeder idag då det fanns 2 platser.
Medarbetaren säger att det blir 100 euro in ombokningskostnad, jag säger att det är 15 euro / biljett . Hon säger emot och jag säger ”aja skit samma, här är mina kortuppgifter”
(Tänker att jag mailar o klagar att de gjort fel, senare)

Jag ser hur platserna försvinner och jag ser bokningen under ”mina bokningar”.
Men 15min senare hör jag från en bekant att den skall ha bokat samma 2 platser.
Han, kan också se sin bokning.

Så nu har jag dålig magkänsla.. Har ju fortsatt inte fått någon biljetteringen.

Toppen