Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Det är bonusresor med partners vi pratar om. Era semesterbokningar kan nog vänta ett tag. Förstår om SAS prioriterar att deras operations funkar som det ska först.

Edit: Jämför med tex Hilton varje nyår som tar 10 dagar på sig att uppdatera sina system...

Fatta omdömet från kunderna om banken, börsen, lokaltrafiken eller nån annan hade kommit med en sån undermålig uppgradering?
Tja... det är rätt ofta min bank stänger ner sina onlinetjänster för underhåll på sena kvällar och nätter. Tycker jag det är bra? Nej, absolut inte...

Onlinetjänsterna hos mitt lokala lokaltrafikbolag ska vi inte ens tala om. De klarar inte av att informera sina resenärer när ALL lokaltrafik är inställd pga lite snö.. Den informationen måste man få från lokaltidningen..

Önskar jag att det ovan skulle fungera bättre och mer sömlöst? Absolut. Men jag tycker nog att digniteten av ändringen som SAS går igenom med alliansbytet nog är betydligt större, då har jag förståelse för om allt inte går som planerat direkt. Jag tycker att det är imponerande att de ens försöker få det att fungera utan uppehåll.

Fixade en bokning med Vietnam Air för två. Tog drygt 2,5 h innan jag fick igenom den med 2-4-1 och kom till betalningssidan.
Har nu fått bekräftelse, så får välja säte sedan och den finns i appen. Får säga att jag är förvånad att detta gick så enkelt. Vi som har varit med länge då man bara kunde ringa för att boka.
Uppdatering, gick att välja säte gratis på VietnamAir och våra EBD & EBG nummer var redan inlagda i bokningen.

Last edited:
Fixade en bokning med Vietnam Air för två. Tog drygt 2,5 h innan jag fick igenom den med 2-4-1 och kom till betalningsidan.
Har nu fått bekräftelse, så får välja säte sedan och den finns i appen. Får säga att jag är förvånad att detta gick så enkelt. Vi som har varit med länge då man bara kunde ringa för att boka.
Nyfiken på vad du fick för poängpris?
Trodde ingen skulle boka VN nu när det är dubbla priset

Fatta omdömet från kunderna om banken, börsen, lokaltrafiken eller nån annan hade kommit med en sån undermålig uppgradering? Men när det är Köpenhamn airways ska vi bara acceptera och vara glada. Eftersom deras system har en historia av att suga...
Jag misstänker att du inte arbetar inom IT, men rätta mig gärna. Men förstår inte att du kan ha missat hur ofta banker och lokaltrafik har undermålig online-service, utslagna kortsystem etc etc, även när de inte håller på byta ut nåt så stort som bokningssystem för partnerawards.

Hade SAS kunnat säga ”Bokning av partner awards öppnar på måndag 2.9” för att ge sitt IT ett dygn att testa produktionsmiljön? Absolut, men det är mer projektledning än tekniskt fel. Men jag gissar att folk som använder termer som ScaryTeam och Köpenhamn Airways hade varit minst lika kritiska till ett sådan serviceuppehåll.

Jag är ändå ganska imponerad av att man verkar kunna boka partner-awards på samma dag som man övergår till en helt ny allians, efter nästan 30 år av integrationer med en annan allians. Ibland är det bra med ”tabula rasa”, och jag misstänker att bara SKIT får jobba på detta så kommer online-bokningsfunktionaliteten för ST awards vara mycket bättre än *A någonsin var.

Toppen