Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Om jag förstår alla kommentarer här rätt så har både KLM och Air France strypt all tillgång på biljetter? Jag satt och sökte igår FM och hittade en hel del, idag är det helt slut på de datumen och jag hittar i princip ingenting på Awardfares heller?

Om jag förstår alla kommentarer här rätt så har både KLM och Air France strypt all tillgång på biljetter? Jag satt och sökte igår FM och hittade en hel del, idag är det helt slut på de datumen och jag hittar i princip ingenting på Awardfares heller?

Aron skrøt av at SkyTeam partner awards slippes likt til hele alliansen, noe som må bety at SAS selv struper tilgangen?

Jag tror att det är lite tidigt att drabbas av panik. Jag lägger detta till högen av barnsjukdomar som var fullt rimligt att förvänta sig de första månaderna. Tror defintivt inte att antalet awardbokningar som gjorts de första veckorna kom som någon överaskning för varken SAS eller partners, de har alla mycket tydlig data på detta.

Jag tror att det är lite tidigt att drabbas av panik. Jag lägger detta till högen av barnsjukdomar som var fullt rimligt att förvänta sig de första månaderna. Tror defintivt inte att antalet awardbokningar som gjorts de första veckorna kom som någon överaskning för varken SAS eller partners, de har alla mycket tydlig data på detta.
Det var samma sak med Singapore. SAS öppnade upp och sedan stängdes det efter en vecka. För att vara ärlig var det nästan lite för bra med antalet bonusplatser.

Finns en risk AF/KLM fått kalla fötter när de sett det stora inflödet av bokningar. Best case är att det är tillfälligt
Men det stora utbudet tyder på att övriga Skyteamkunder inte varit så heta på gröten, de kunde trots allt boka innan 1 september. Borde det inte vara SAS som fått kalla fötter med att behöva ersätta övriga bolag för alla awards?

I business ser det ganska tomt ut för tillfället ja :)

Toppen