Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

klaluma

Medlem
Jag kunde lägga till feeder flights på bägge sidor på en tur och retur LHR-JFK, precis som det står att man ska kunna på SAS hemsida. Men detta blir ju lite annorlunda, det blir inte riktigt att lägga till feeder flights till en färdig bokning utan blir mer som en bokning ben för ben över olika zoner. Och det ska väl inte gå längre? Jag är själv rookie på detta så kanske ska tas med en nypa salt, men har tolkat det så!

Sen är det ju inget som hindrar att du provar att boka så mycket som går online och sen testar med kundtjänsten, är ju bara boka av med 24h-regeln annars.
 
Det där låter som married segments, så jag hade inte varit säker på att det går att lägga till CDG-ARN men man vet aldrig förens man provat. Förmodligen går det inte att boka ATL-LHR om den inte dyker upp online.
du tror det går att göra allting förutom AMS-ARN? Den kan jag köra revenue eller boka bonus seperat om jag måste.
 

klaluma

Medlem
Ring och försök boka. Det är jättesvårt att veta vilka flyg som är married segments på förhand. Men feeder flights ska gå bra så länge det är samma poängkostnad. Ge inte upp om första samtalet misslyckas...

Men det blir ju inte samma poängkostnad om han inte lyckas boka returen från nordamerika-zonen till europa-zonen också på sin onlinebokning. Och den där rutten blir väl omöjlig att få till tur och retur online, eller tänker jag fel...
 

klaluma

Medlem
Kanske kan gå att boka långa benen som enkelresor först, sen lägga på feeder flights på enkelresorna, sen be SAS slå ihop dom till en tur och retur open jaw från ARN. :)
 

MartinH

Medlem
Kan jag tolka ditt utförliga svar ;) som att jag SKA boka LHR-ATL i SAS partnerportal och sedan fixa allt över telefon ELLER ska jag ringa in och boka precis ALLT via telefon? Inte gjort detta innan. Vet också att oavsett vad som gäller att det kan bli en agent som säger nej och då blir HUCA. Tacksam för svar!
1. boka den långa sträckan online, kan vara enkel, eller t/r
2. ring in och lägg på alla anslutningar som behövs, lägg på en retur om det det var en enkel från början

ex.
boka CCC-DDD online
ring in och lägg på AAA-BBB-CCC, DDD-EEE, hemresa EEE/FFF-xxx etc-AAA
 
1. boka den långa sträckan online, kan vara enkel, eller t/r
2. ring in och lägg på alla anslutningar som behövs, lägg på en retur om det det var en enkel från början

ex.
boka CCC-DDD online
ring in och lägg på AAA-BBB-CCC, DDD-EEE, hemresa EEE/FFF-xxx etc-AAA
Så med ditt exempel så bokar jag LHR-ATL som enkel. Sedan ringer jag in och fixar ARN-LHR som AAA-BBB på ena sidan och ATL-MEX som DDD-EEE på andra sidan. Det ska lira förstår jag. Utmaningen blir då att få dem att lägga på ATL-AMS/CDG-ARN antar jag. Ser du någon skillnad på att köra LHR-ATL som ToR? Det finns samma datum. Men då får jag inte till AMS/CDG för KLM/AF legsen.
Det där låter som married segments, så jag hade inte varit säker på att det går att lägga till CDG-ARN men man vet aldrig förens man provat. Förmodligen går det inte att boka ATL-LHR om den inte dyker upp online.
 

ARN01

Medlem
Försöker hitta något (longhaul business) till i princip var som helst men det är ju fullständigt haveri. Med Star gick det nästan att alltid hitta något. Afrika hade alltid/ofta bra tillgång om man var flexibel men hittar nu bara någon enstaka till Nairobi men då finns det inte hem eller vice versa. Något bättre då man söker från CDG/AMS istället. Även tex Copa hade alltid pålitlig/stabil tillgång om man befann i USA eller Sydamerika. Väldigt "urplockat" när man kollar på Travelhacks också gällande SAS flighter, men antar att folk inte hittar något annat eller om det kanske släpps på ordentligt till partners(?). Tycker det funnits väldigt bra tillgång men nu är det tom bara tre platser på två flighter till Atlanta från Köpenhamn(!). Väldigt annorlunda mot tidigare.

Så.... har det utkristalliserats några "sweet spots"/säkra kort än? Riktigt bra att 2-4-1 vouchern har förlängts men hjälper ju inte som det ser ut. Finns det öht AF/KLM business att tillgå för tillfället?
 
Last edited:
Toppen