@palmen @Mattias Holmén vet att ni har bra koll (många andra som har också såklart)så hoppas det är ok att jag taggar er här. Hoppas alla som kan svarar!
Håller på med miljonchallenge och ska boka idag och ringa in asap. Min fråga gäller hur jag bäst bokar en runda till nordamerika.
Försöker köra ARN (SAS)-LHR (VIRGIN)-ATL (DELTA)-MEX (Aeromexico)-ATL (KLM)-AMS (SAS)-ARN med poäng.
Det finns ingen rutt såklart som kommer upp på det men med tanke på feeder flights borde detta gå att få till. Jag hittar nämligen poängbokning på allt när jag delar upp dem. Alla flighter nedan kommer upp i SAS Eurobonus som bokningsbara.
Så hur gör jag detta på bästa vis? Dvs. räcker det med att boka LHR-ATL och sedan lägga till allt annat manuellt genom att ringa in? Så när LHR-ATL är bokad kan man lägga till ARN-LHR, ATL-MEX-ATL-AMS?
Bokningbara biljetter nedan:
3 december
1. ARN-LHR SK 525
07:05 - 08:55
2. LHR-ATL VS 103
10:50 - 15:25
3. ATL-MEX DL 589
19:02 - 21:55
4 december
4. MEX-GDL-ATL AM 200/AM 294
MEX-GDL 06:05 (1h 32m) AM 200
GDL-ATL 08:58 (3h 32m) AM 294
5. ATL-AMS KL 624 (det konstiga här är att ATL-AMS dyker inte upp i SAS Eurobonus partnerportal men när man lägger in ATL-AMS-CDG så dyker den upp. Så antar att den går men bugg i systemet. Om inte så går CDG också ok då det finns SAS feeder från CDG-ARN ungefär samtidigt som AMS flyget nedan.
15:50 (8h 5m)
6. AMS-ARN SK 556
11:10 (02h 05m)
All hjälp om hur jag bäst göra detta uppskattas mycket!
Stort tack