Senaste nytt

Till vilken stad flyger man för att söka visum till Kanada billigast?

Dock finns t.ex. för 726 kr följande:

CPH-WAW SK751 26 NOV
WAW-CPH SK752 27 NOV

Det ger en hel dag att turista i WAW, och brukar gå att hitta femstjärniga hotell för ca 600 kr/natt!

Således bör det gå att få hela alltet för drygt 1500 (inkl. transport till och från CPH) om man vill. Personligen gör jag hellre detta än tar mig till en Wizzair/Ryanairflight för att spara 500.

Ska tipsa honom om det! Tack!

Man ska väl också ha i beaktande att det kan vara köer på ambassaden. Att flyga hem vid lunch samma dag som man ska till ambassaden låter lite ambitiöst tycker jag...

Föreslår att du kollar med ambassaden, igen. En väldigt nära källa säger att studenter som studerar kortare än 6 mån inte behöver visum, beroende på medborgarskap.

Svenskar ska vända sig till High Commission i London för att lämna sina avtryck - biometrix.

Stort tack för alla svar!

Min vän har nu bokat Skavsta - Warsawa med utresa den 24/11 och hemresa 25/11 - helt klart det billigaste alternativet för ändamålet.
Fick även höra att han har ett priority pass via platinumkortet, detta bör väl ge tillgång på Preludium Lounge på Warsawa-Chopin även fast han flyger FR?

Stort tack för alla svar!

Min vän har nu bokat Skavsta - Warsawa med utresa den 24/11 och hemresa 25/11 - helt klart det billigaste alternativet för ändamålet.
Fick även höra att han har ett priority pass via platinumkortet, detta bör väl ge tillgång på Preludium Lounge på Warsawa-Chopin även fast han flyger FR?
Ja:)

Svenskar behöver inte lämna biometrix eftersom man söker 'study permit' inte visum.

Alltså, är din vän svensk medborgare behövs inget besök på Kanadensisk Ambassad.

Lycka till!

Svenskar behöver inte lämna biometrix eftersom man söker 'study permit' inte visum.

Alltså, är din vän svensk medborgare behövs inget besök på Kanadensisk Ambassad.

Lycka till!

Pakistansk medborgare med uppehållstillstånd i Sverige.

Jag skulle vara vid ambassaden i god tid, typ en halvtimme före avtalad tid och ha med mig alla dokument i perfekt skick plus lite till...

Toppen