Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

LarsCph

Medlem
Åker du uber/lyft så bör du ha på dig mask. Alla uber/lyft-förare jag åkt med har också haft på sig mask.

Da jag var i Florida var det kanske lite annorlunda, frågade en gång och han sa att det var inte nödvändigt om jag var komfortabel utan. En annan sa direkt utan att jag frågade att det gick bra att ta av min mask om jag ville - ’we’re in Florida sir, face masks are not needed’… oh well… :)
 

Kimmen00

Medlem
Da jag var i Florida var det kanske lite annorlunda, frågade en gång och han sa att det var inte nödvändigt om jag var komfortabel utan. En annan sa direkt utan att jag frågade att det gick bra att ta av min mask om jag ville - ’we’re in Florida sir, face masks are not needed’… oh well… :)

Diskussion gällde väl NY?
När vi va i Florida i påskas o LA i april så var det inge krav alls med uber, tvärtom hade inte en kotte det i Florida
 

Bridgeman

Medlem
Är det bara bevis på att man är fullvaccinerad som nu krävs för inresa till USA? Eller skall man ändå ta med blanketten från CDC och kryssa i sektion 2 att man är fullvaccinerad?
 

aruba1

Medlem
Är det bara bevis på att man är fullvaccinerad som nu krävs för inresa till USA? Eller skall man ändå ta med blanketten från CDC och kryssa i sektion 2 att man är fullvaccinerad?
Flög med LOT för fem dagar sedan mellan WAW-ORD. De ville enbart se covidbeviset. Några CDC papper samlades inte in, fast de i check-in sa att jag skulle ha blanketten redo. Jag frågade i gaten varför de inte vill ha min CDC blankett. De svarade att den är obsolet sedan 12/6. Hur det funkar med andra bolag vet jag inte.
 

pedantic

Medlem
Är det bara bevis på att man är fullvaccinerad som nu krävs för inresa till USA? Eller skall man ändå ta med blanketten från CDC och kryssa i sektion 2 att man är fullvaccinerad?
Flög med SAS i helgen till Newark, där samla dom in CDC blanketten vid gaten i samband med boarding.

Covidbeviset behövde man inte visa alls.
 

bvs

Medlem
Går det att checka in online och få boardingpass med SAS till USA nu efter ändringarna eller är man fortfarande hänvisad till disk?
 
Toppen