Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Kommer det att ha betydelse för definitionen av "fully vaccinated" ?!

FDA OKs another Pfizer, Moderna COVID booster for 50 and up | AP News
The Food and Drug Administration’s decision opens a fourth dose of the Pfizer or Moderna vaccines to those people at least four months after their previous booster.

Until now, the FDA had cleared fourth doses only for people 12 and older who have severely weakened immune systems.
The agency said this especially fragile group also can get an additional booster, a fifth shot.

Nej något helt entydigt svar har jag inte. Har försökt kolla lite på nätet och det verkar som @Piffsan skriver ovan att ingen kontrollerar testningen dag 3-5 för ovaccinerade barn, men håller med om att det skulle kännas skönt att veta exakt vad som gäller.

ESTA klart
Antigentest klart
Ifyllt Austrian Airlines online inresedokument klart
CDC klart (tolkade bara sektion 1 (A) och sektion 2 (A) samt signatur som ska fyllas i?)
Edit: Hittade CDC info i inlägg #27

Last edited:
ESTA klart
Antigentest klart
Ifyllt Austrian Airlines online inresedokument klart
CDC klart (tolkade bara sektion 1 (A) och sektion 2 (A) samt signatur som ska fyllas i?)
Edit: Hittade CDC info i inlägg #27

Ett vaccinationsintyg kommer du sannolikt behöva förr eller senare. Även om du kanske laddat upp det till Austrian digitalt, så fick iallafall jag visa det några gånger härom veckan i NY. Ett eller två exemplar på papper och i Kivra-appen så har man hängslen och livrem.

Ett vaccinationsintyg kommer du sannolikt behöva förr eller senare. Även om du kanske laddat upp det till Austrian digitalt, så fick iallafall jag visa det några gånger härom veckan i NY. Ett eller två exemplar på papper och i Kivra-appen så har man hängslen och livrem.
Yes glömde skriva det

Uppdaterat intyg digitalt och utskrivet.

Har försökt att läsa mig till detta i denna tråd, men blir inte riktigt klok på om testresultat måste vara högst 24h gammalt (i relation till 'departure time'), eller om det högst får vara från dygnet innan? Exempel: Avresa 18/4 12:30 -> måste resultatet då vara från tidigast 17/4 12:30, eller är det giltigt så länge resultatet är från den 17/4 (oavsett tid på dygnet)?

Tack!!

Har försökt att läsa mig till detta i denna tråd, men blir inte riktigt klok på om testresultat måste vara högst 24h gammalt (i relation till 'departure time'), eller om det högst får vara från dygnet innan? Exempel: Avresa 18/4 12:30 -> måste resultatet då vara från tidigast 17/4 12:30, eller är det giltigt så länge resultatet är från den 17/4 (oavsett tid på dygnet)?

Tack!!
Det är dagen innan som gäller, spelar ingen roll när på dygnet det är taget så länge det inte är äldre än dagen innan.

Toppen