Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Ni deklarerede väl medicinerna eller?

När jag åkte till Australien deklarerade jag min receptbelagda migränmedicin. De tittade snabbt på vilken medicin det var och vinkade igenom mig.

Lätt bästa beslutet, för gick man på rött fick man sen gå förbi hela den gröna kön... :)

Det fanns ingenstans att deklararera det!
Det var bara en lång gång ut.
 

Claes L

Medlem
Ni som har åkt till USA med ovaccinerade barn.... har ni fyllt i detta och sedan gjort det?
Screenshot 2021-12-13 at 19.53.44.png
 

pedsve

Ny medlem
Frågan är väl snarare vem du ska redovisa svaret till. För känns barnen sjuka, ta ett test och är det positivt in i karantän. Är barnen friska så finns det väl ingen anledning att ta ett test. Precis som i Sverige, känner du dig sjuk så ta ett test. Annars kör på som vanligt
 

igelkotten

Medlem
Frågan är väl snarare vem du ska redovisa svaret till. För känns barnen sjuka, ta ett test och är det positivt in i karantän. Är barnen friska så finns det väl ingen anledning att ta ett test. Precis som i Sverige, känner du dig sjuk så ta ett test. Annars kör på som vanligt

Nu vet jag inte vad som gäller i Sverige, men om någon i min absoluta närhet testat positivt, så är gängse uppfattning (bland bekanta, min arbetsgivare, myndigheter) så testar jag mig också, även om jag känner mig frisk. Man kan vara smittad utan symptom, det trodde jag alla visste vid det här laget efter 22 månader med denna pandemi.

Men det är klart, om ingen kollar så är efterlevnaden låg tyvärr. Och det är verkligen ett "tyvärr" för alla andra och samhället i stort.
 
Toppen