Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

Det går fort i hockey, som de brukar säga. I eftermiddags var det noggrann efterlevnad av maskkraven ombord, på flygplatsen och i taxin (även i annars maskfria delstater). Den här veckan blir spännande.

Haha.. For 2 uger siden i Florida spurgte jeg i en Uber om han gerne ville have jeg havde maske på... "No sir, no mask is needed - we are in Florida!"... :)

Flög ju hem från Orlando igår via Dulles. Visste inget om detta men var förvånad över hur extremt många som 'slarvade' med maskerna.. Mer än hälften o Orlando hade den nedanför näsan alt chin-diaper.. Även i Dulles gick tom TSA-folk runt med masken på svaj. Ngt jag inte sett alls på våra tidigare 3 resor till USA sen i november. Dessutom har ju folk inrikes i USA alla möjliga tygmasker o bandana.. Hjälper ju 0% ska bli så skönt när åbäket försvinner..

Förbereder min LA-resa... Vaccinpass, pass, ESTA och antigentest. Något jag mer behöver? Läste om något formulär att fylla i också men minns inte vart...?
Vid något tillfälle ska du också fylla i CDC attestation. Det är olika för olika flygbolag när du gör det och vissa flygbolag har flygbolags-brand:ade papper. Vilket flygbolag ska du flyga med och vad är din rutt?

Det går fort i hockey, som de brukar säga. I eftermiddags var det noggrann efterlevnad av maskkraven ombord, på flygplatsen och i taxin (även i annars maskfria delstater). Den här veckan blir spännande.

Flög ju hem från Orlando igår via Dulles. Visste inget om detta men var förvånad över hur extremt många som 'slarvade' med maskerna.. Mer än hälften o Orlando hade den nedanför näsan alt chin-diaper.. Även i Dulles gick tom TSA-folk runt med masken på svaj. Ngt jag inte sett alls på våra tidigare 3 resor till USA sen i november. Dessutom har ju folk inrikes i USA alla möjliga tygmasker o bandana.. Hjälper ju 0% ska bli så skönt när åbäket försvinner..

Jag är på ORD nu och här är det några fler som har mask än dom som inte.
Det är rätt underhållande att höra maskkrav meddelande spelas ut ur högtalarna och folk utan mask glatt pekar upp mot ljudet sen mot TSA/flyg personal som också dom är utan mask.
Polis står också och pratar med folk , ingen har mask
Man får helt enkelt se mer glada miner idag än tidigare resor :)

Toppen