Senaste nytt

Till Seychellerna med Ethiopian Airlines i business class

Vad tycker du om restaurang- och barutbudet? Testat några aktiviteter?

Min fru har varit sjuk så vi har hållit oss nära rummet.

Ätit middag på Sakura och Portobello och är hittills nöjda med maten. Framförallt frukosten som ingår som Diamond och gold på portobello.

Vi försökte oss på en hike idag men gav upp (min fru har antagligen salmonella) då frugan inte orkade.

Vi har mest cyklat till doktorn och legat och slappat vid vår pool.

Ett litet urval:

La Digue
Lunch
Pasta Carbonara 160 kr
Club Sandwich 160 Kr
Jordgubbsmilkshake 90 kr
Lokal öl 60 kr

Affär Praslin
1,5 l Cola 25 kr
Skivat vitt bröd 25 kr
Burk tonfisk 20 kr
3 l vatten 25 kr
1 l juice budgetvariant 25 kr
Skivad ost 10 skivor 35 kr
Kvarg 3 dl 60 kr.

Les Lauriers
Buffé 350 kr
1 l vatten 30 kr
1 glas rött vin 55 kr
Cola 28 kr

Inträde Valle de Mai 250 kr

Ceasarsallad 100 kr lokalt hål i väggen

Bättre restaurang:
Red snapper 300 kr, burgare, 250 kr, roasted chicken 200 kr

Bensin 91 oktan 12,5 kr/l.

Här på Hilton kostar 1L vatten 80 kr

• Gilla
Reactions: Gus
Morgonpromenaden hela stranden på Labritz är helt underbar. Det som jag minns väldigt väl vara skillnaderna på hög och låg vatten då vi bodde i en villa på stranden

Ja! Och alla snäckor som kommit upp med högvattnet och är som glas när man trampar på dem när vi spelar frisbee ;)

Stranden och vattnet är verkligen jätte fint !

Nu är vi nyss hemkomna från en underbar semester!
Våra väskor kom först på bandet på Landvetter och vi har kunnat lokalisera dem under resans gång från flygplansfönster då de stått vid sidan av som prio:)

Ethiopian har levererat på hemresan men dock i en lite äldre dreamliner. Det gick inte att få flatbed men det funkade.

f4faa9f8e8186b69c82e2936f7fed61c.jpg

f16879db89c6c711fedd74730114eace.jpg

efc837a5d461f8576ab1f4618601b924.jpg

fea113c120a3573796c0695efd90bdcc.jpg

Här är kontaktuppgifter till en mycket bra och billig taxi på Seychellerna om någon blir sugen att åka dit efter att ha läst här:)

36999bc9d9b2afa2555971073da385e3.jpg

Tack för att ni följt och kommenterat.
Fråga gärna om ni vill veta något annars önskar jag er en fortsatt härlig sommar !

På återseende om drygt en månad.
Då blir det rapportering på en knasig jordenrunt resa innehållande bl.a. ANA och ASIANA F.

Superbra dagbok att få följa! Längtar efter att åka dit om några veckor och stort tack för att du delade med dig av taxichauffören.
Vi åker med Ethiopian business till Dar es Salam först och är lite nyfikna på vad för viner och vad för champagne som serveras, och hur är maten jämfört med på t.ex. SAS Business. Antar att man kanske inte kan förvänta sig att de serverar medium rare kött osv?

• Gilla
Reactions: Gus
Tack Impendill - för bra reportage och inspiriation.

Räckte så långt att jag +1 just nu sitter i loungen (Dublin) med en flight till Addis Ababa om ca en timme. Där blir det några väntetimmar innan färden fortsätter till Seychellerna. Givetvis business och awardresa för två á 90,000p med Amex 2-4-1.

Dit : ARN-DUB-ADD-SEY

Hem: SEY-ADD-IST-ARN.

Resan är äventyret.

Toppen