Senaste nytt

Till Hong Kong med SAS

Jag frågade visserligen inte efter det, men det var ingen notis om det i menyn iallafall.
Det jag verkligen skulle vilja ha är det som tex ba har där man kan få riktig mat i loungen och sedan sova direkt man kommer på planet. Kombinera det med en stol som får vara i sängläge (vilket ba inte får) vid start så vore det perfekt.

Servicen på Business från flygvärdinnorna är sådär, får alltid intrycket av att de vill göra så lite som möjligt.
Bad om en drink, fick den inte förrän efter sex-sju gånger jag frågade om den (och 2 timmar senare typ), sista försöket funkade när jag stod vid självserveringen och frågade om den...

Service på SAS är tyvärr ofta hit&miss. Tycker att det blivit lite bättre på longhaul med blandningen av ung och gammal personal samt asiatisk crew på Asienlinjerna. Det är faktiskt ett tag sedan jag haft något direkt dåligt bemötande, men att man får fråga två gånger, eller att det är enklare att gå och hämta själv är ganska vanligt.

Kommentaren angående champagne vid frukosten är verkligen inte OK.

Vad gäller ost/dessert så gör det mig inget om det serveras samtidigt - men jag äter så klart osten först som en separat rätt. Att erbjuda kaffe/te då är väl ok, men det borde även gås en runda till med det. Jag har varit med om att det görs ganska ofta!

Håller med om att luftmadrasskänslan är lite konstig, brukar då ställa ner fastheten till minimum så rör den inte på sig så mycket om man ligger still. Sover faktiskt riktigt bra i stolarna!

Satt på rad 20 och hade 3 säten för mig själv.

Bästa platserna i Plus, inget snack om den saken. Kan inte förstå hur det kan finnas lediga platser där, tillräckligt många borde känna till att det är bra platser och är man då EBG så lär man norpa dessa redan vid bokning? Har själv lyckats få 20A på båda hållen ett par gånger.

Trevlig rapport för övrigt!

OT: Rad 30 är förstås helt klart bäst i GO, märkligt nog finns de ofta tillgängliga också.

Flyger HKG-CPH SK966, bokad i Plus Star Alliance gold. Flyger med endast handbaggage, har man tillgång till någon vettig fast-track? Brukar det ta lång tid runt 23-tiden?

Hur står sig United club vs Silverkris business lounge? Är mest ute efter en dusch och fika. :)

har man tillgång till någon vettig fast-track?

Nej.

Brukar det ta lång tid runt 23-tiden?

Nej.

Hur står sig United club vs Silverkris business lounge? Är mest ute efter en dusch och fika. :)

Bäst utsikt? United Club.
Bäst mat? SilverKris
Bäst dryck? SilverKris

Jag skulle välja SilverKris. Dusch finns att tillgå där också. Renoverades nu i december - så bör förhoppningsvis vara öppet igen.

Toppen