Senaste nytt

Tillåtet med flera tredjezoner på en SAS Award samt flera stopp?

Abbs

Medlem
Jag tror han syftar på att flyga via t ex Tokyo - Singapore- Bangkok - Sydney- Auckland - rarotonga eller via USA först och sen Tokyo osv....
Fast nu står vi under agentens nåd angående vad som är rimlig resväg.

Men det öppnar iallafall upp för First till Oceanien med annat än bara Thai. Lufthansa till SIN/BKK/PVG/etc och sedan vidare till BKK och sen till exempelvis Sydney :D
 
Tror ni det kommer gå att göra en awardbokning "jorden runt" om man ändå ska till Australien? Det går ju att argumentera att österut är lika nära hem som väster ut? Funderar på något i stil med

Arlanda->Frankfurt->Bangkok->Sydney->Tokyo/Seoul->Los Angeles->Stockholm
 

JohnnyWilde

Medlem
Fast nu står vi under agentens nåd angående vad som är rimlig resväg.

Men det öppnar iallafall upp för First till Oceanien med annat än bara Thai. Lufthansa till SIN/BKK/PVG/etc och sedan vidare till BKK och sen till exempelvis Sydney :D
Ja helt rätt iakttagande men som sagt är vi mest spekulanter nu innan det nya regelverket är skrivet i sten.

Tror ni det kommer gå att göra en awardbokning "jorden runt" om man ändå ska till Australien? Det går ju att argumentera att österut är lika nära hem som väster ut? Funderar på något i stil med

Arlanda->Frankfurt->Bangkok->Sydney->Tokyo/Seoul->Los Angeles->Stockholm
Som det ser ut nu med slopade 3e zonregler så tror jag det absolut!
Destination Asien via USA har ju funkat med hemresa till Europa direkt så varför inte?

Det ska bli grymt kul att se vad vi kan hitta på framöver.
Bra läge att sitta på 300k poäng och voucher
 

Erik M

Medlem
Jag tror han syftar på att flyga via t ex Tokyo - Singapore- Bangkok - Sydney- Auckland - rarotonga eller via USA först och sen Tokyo osv....
Fast nu står vi under agentens nåd angående vad som är rimlig resväg.

Men det öppnar iallafall upp för First till Oceanien med annat än bara Thai. Lufthansa till SIN/BKK/PVG/etc och sedan vidare till BKK och sen till exempelvis Sydney :D

Ska man till just Rarotonga så ska man också komma ihåg att Air New Zealand inte släpper några biljetter i Business som award för EB.
Man har en flight på 4 timmar i Economy om man flyger från AKL. Längre om man flyger från SYD. Vilket gör att man absolut måste flyga från AKL. :)
 

palmen

Moderator
Ska man till just Rarotonga så ska man också komma ihåg att Air New Zealand inte släpper några biljetter i Business som award för EB.
Man har en flight på 4 timmar i Economy om man flyger från AKL. Längre om man flyger från SYD. Vilket gör att man absolut måste flyga från AKL. :)
Ser inga måsten i det. Finns ingen Första till Auckland så då går man miste om det eller måste ta ett extra stopp i Auckland.
 

Erik M

Medlem
Är det just på RAR-AKL-RAR som de inte släpper award i Business? Jag har flugit SYD-AKL-SYD i Business med NZ för EB-poäng.
Jag har faktiskt hittat en del Business med dem också, på andra rutter (men inte lyckats boka).
Så ja, de är snåla, men till RAR verkar det vara helstopp. Vi har en annan användare här på forumet som också kan vittna om det.
Det är en grovt subventionerad linje har jag förstått, kanske har det med det att göra.
 
Toppen