Senaste nytt

Tight connection time i Zurich.

Någon som har datapunkt det senaste för tid att passera från Schengen till icke-Schengen? Aldrig gjort det på ZRH, och min fråga är väl egentligen om jag hinner med lounge eller inte (ska från E till D, förmodar jag).
Så länge du inte fastnar i passkontroll görs bytet på typ 15 minuter från E. Så länge det inte kommit in flera andra plan samtidigt så brukar det gå fort utan kö.

Lounge hinner du högst troligt med, sen är ju frågan om du ska ta de ute i E eller vid A.

Någon som har datapunkt det senaste för tid att passera från Schengen till icke-Schengen? Aldrig gjort det på ZRH, och min fråga är väl egentligen om jag hinner med lounge eller inte (ska från E till D, förmodar jag).

Ska du från Schengen till icke-Schengen är det från A/B till E. Definitivt inte från E. Vilken rutt?

Jag har dåliga erfarenheter av kort transit med Swiss. Senast blev det övernattning inkl utebliven ersättning. Ärendet har legat hos airhelp i 6 månader...

Men har du inga tider att passa så :)

Tack för svaren. @marbe166 först och främst hade du rätt, jag anlände till B31. Sen gick nästa plan från D31, i.e. samma flygparkering om än boarding från olika våningar, och passkontrollen ekade fullkomligt tom. Lounge var inga problem att hinna med. Flög GOT-ZRH-LHR. LX1223 till LX883.

Toppen