Edit: Aja - inget som inte kan åtgärdas med "AOWISC" och 5-6 gånger fram och tillbaka mellan JFK och något som jag är säker att Dr. Miles skulle rekommendera
Jag skulle biljettera min biljett. Då får tjejen upp ett konstigt meddelande på sin skärm och jag får vänta en stund. Det visar sig att BA inte har något e-ticket agreement med Jetconnect som skulle flyga mig AKL-SYD, så om jag ska biljettera denna biljett måste det bli en pappersbiljett! WTF! 2013 och man får biljetter på papper!?
Hon hittade inga QF-flighter AKL-SYD 9 Maj heller, så det verkar ju som jag är fast med detta.
Och där kom FAIL 3. Jag bestämde mig för att biljettera min biljett då jag ändå har fått till en bra rutt till ett OK pris. Pratade med en mycket trevlig man hos BA som föreslog att om jag hade tid, skulle åka ut till ARN så jag kunde få biljetten med en gång istället för att de skulle posta den till mig. "Visst!" tyckte jag och kastade mig i bilen. Väl ute på ARN visar det sig att Menzies skrivare var ur funktion så det blev ingen biljett i handen.
Damen som stod där var märkbart stressad och inte alls förtjust i att jag kom där och ville ha pappersbiljetter. Hon hävdade bestämt att det kunde man inte alls få, men efter lite debatt så tittade hon iaf på min bokning och insåg att jag visst skulle ha en pappersbiljett.
Vi kom då överens om att hon skulle ta betalt för biljetten och sedan skriva ut den så snart hon fått fart på sina skrivare igen. Hoppas att jag har en biljett på ARN när jag ska iväg, annars har jag just pyntat en rätt rejäl summa för ingenting och utan att få ett kvitto.
Nu fick jag iaf mail om att mina biljetter är utskrivna och ligger på ARN i väntan på att jag ska komma förbi och hämta upp dem. Så slutet gott - allt gott!